Equidem in omnibus istis conclusionibus hoc pu-
|
4.52.4
|
tarem philosophia nobisque dignum, et maxime, cum
|
5
|
summum bonum quaereremus, vitam nostram, con-
|
|
silia, voluntates, non verba corrigi. quis enim potest
|
|
istis, quae te, ut ais, delectant, brevibus et acutis
|
|
auditis de sententia decedere? nam cum expectant
|
|
et avent audire cur dolor malum non sit, dicunt illi
|
10
|
asperum esse dolere, molestum, odiosum, contra na-
|
|
turam, difficile toleratu, sed, quia nulla sit in dolore
|
|
nec fraus nec improbitas nec malitia nec culpa nec
|
|
turpitudo, non esse illud malum. haec qui audierit,
|
|
ut ridere non curet, discedet tamen nihilo firmior ad
|
15
|
dolorem ferendum, quam venerat. tu autem negas
|
53.1
|
fortem esse quemquam posse, qui dolorem malum
|
|
putet. cur fortior sit, si illud, quod tute concedis,
|
|
asperum et vix ferendum putabit? ex rebus enim
|
|
timiditas, non ex vocabulis nascitur.
|
5
|
Et ais, si una littera commota sit, fore tota ut labet
|
|
disciplina. utrum igitur tibi litteram videor an totas
|
|
paginas commovere? ut enim sit apud illos, id quod
|
|
est a te laudatum, ordo rerum conservatus et omnia
|
|
inter se apta et conexa—sic enim aiebas—, tamen
|
10
|
persequi non debemus, si a falsis principiis profecta
|
|
congruunt ipsa sibi et a proposito non aberrant. in
|
54.1
|
prima igitur constitutione Zeno tuus a natura recessit,
|
|
cumque summum bonum posuisset in ingenii praestan-
|
|
tia, quam virtutem vocamus, nec quicquam aliud bo-
|
|
num esse dixisset, nisi quod esset honestum, nec vir-
|
5
|
tutem posse constare, si in ceteris rebus esset quic-
|
|
quam, quod aliud alio melius esset aut peius, his pro-
|
|
positis tenuit prorsus consequentia. recte dicis; negare
|
|
non possum. sed ita falsa sunt ea, quae consequuntur,
|
|
ut illa, e quibus haec nata sunt, vera esse non possint.
|
10
|
docent enim nos, ut scis, dialectici, si ea, quae rem
|
55.1
|
aliquam sequantur, falsa sint, falsam illam ipsam esse,
|
|
quam sequantur. ita fit illa conclusio non solum vera,
|
|
sed ita perspicua, ut dialectici ne rationem quidem
|
|
reddi putent oportere: si illud, hoc; non autem hoc;
|
5
|
igitur ne illud quidem. sic consequentibus vestris sub-
|
|
latis prima tolluntur. quae sequuntur igitur? omnes,
|
|
qui non sint sapientes, aeque miseros esse, sapientes
|
|
omnes summe beatos, recte facta omnia aequalia, om-
|
|
nia peccata paria; quae cum magnifice primo dici vide-
|
10
|
rentur, considerata minus probabantur. sensus enim
|
|
cuiusque et natura rerum atque ipsa veritas clamabat
|
|
quodam modo non posse <se> adduci, ut inter eas res,
|
|
quas Zeno exaequaret, nihil interesset.
|
|