Itaque unum illud erat insitum priscis illis, quos
|
1.27.1
|
cascos appellat Ennius, esse in morte sensum neque
|
|
excessu vitae sic deleri hominem, ut funditus inter-
|
|
iret; idque cum multis aliis rebus, tum e pontificio
|
|
iure et e caerimoniis sepulcrorum intellegi licet, quas
|
5
|
maxumis ingeniis praediti nec tanta cura coluissent
|
|
nec violatas tam inexpiabili religione sanxissent, nisi
|
|
haereret in eorum mentibus mortem non interitum
|
|
esse omnia tollentem atque delentem, sed quandam
|
|
quasi migrationem commutationemque vitae, quae in
|
10
|
claris viris et feminis dux in caelum soleret esse, in
|
|
ceteris humi retineretur et permaneret tamen. ex hoc
|
28.1
|
et nostrorum opinione 'Romulus in caelo cum diis agit
|
|
aevum', ut famae adsentiens dixit Ennius, et apud
|
|
Graecos indeque perlapsus ad nos et usque ad Ocea-
|
|
num Hercules tantus et tam praesens habetur deus;
|
5
|
hinc Liber Semela natus eademque famae celebritate
|
|
Tyndaridae fratres, qui non modo adiutores in proeliis
|
|
victoriae populi Romani, sed etiam nuntii fuisse per-
|
|
hibentur. quid? Ino Cadmi filia nonne Λευκοθέα no-
|
|
minata a Graecis Matuta habetur a nostris? quid?
|
10
|
totum prope caelum, ne pluris persequar, nonne hu-
|
|
mano genere completum est? si vero scrutari vetera
|
29.1
|
et ex is ea quae scriptores Graeciae prodiderunt eru-
|
|
ere coner, ipsi illi maiorum gentium dii qui habentur
|
|
hinc nobis profecti in caelum reperientur. quaere, quo-
|
|
rum demonstrentur sepulcra in Graecia; reminiscere,
|
5
|
quoniam es initiatus, quae tradantur mysteriis: tum
|
|
denique, quam hoc late pateat, intelleges. sed qui
|
|
nondum ea quae multis post annis <homines> trac-
|
|
tare coepissent physica didicissent, tantum sibi per-
|
|
suaserant, quantum natura admonente cognoverant,
|
10
|
rationes et causas rerum non tenebant, visis quibusdam
|
|
saepe movebantur, isque maxime nocturnis, ut vide-
|
|
rentur ei, qui vita excesserant, vivere.
|
|