Unde igitur ordiri rectius possumus quam a com-
|
5.37.1
|
muni parente natura? quae, quicquid genuit, non modo
|
|
animal, sed etiam quod ita ortum esset e terra, ut
|
|
stirpibus suis niteretur, in suo quidque genere perfec-
|
|
tum esse voluit. itaque et arbores et vites et ea, quae
|
5
|
sunt humiliora neque se tollere a terra altius possunt,
|
|
alia semper virent, alia hieme nudata verno tempore
|
|
tepefacta frondescunt, neque est ullum quod non ita
|
|
vigeat interiore quodam motu et suis in quoque semini-
|
|
bus inclusis, ut aut flores aut fruges fundat aut bacas,
|
10
|
omniaque in omnibus, quantum in ipsis sit, nulla vi
|
|
impediente perfecta sint. facilius vero etiam in bestiis,
|
38.1
|
quod is sensus a natura est datus, vis ipsius naturae
|
|
perspici potest. namque alias bestias nantis aquarum
|
|
incolas esse voluit, alias volucres caelo frui libero, ser-
|
|
pentis quasdam, quasdam esse gradientis, earum ipsa-
|
5
|
rum partim solivagas, partim congregatas, inmanis
|
|
alias, quasdam autem cicures, non nullas abditas terra-
|
|
que tectas. atque earum quaeque suum tenens munus,
|
|
cum in disparis animantis vitam transire non possit,
|
|
manet in lege naturae. et ut bestiis aliud alii praecipui
|
10
|
a natura datum est, quod suum quaeque retinet nec
|
|
discedit ab eo, sic homini multo quiddam praestan-
|
|
tius; etsi praestantia debent ea dici, quae habent ali-
|
|
quam comparationem, humanus autem animus decerp-
|
|
tus ex mente divina cum alio nullo nisi cum ipso deo,
|
15
|
si hoc fas est dictu, comparari potest. hic igitur si est
|
39.1
|
excultus et si eius acies ita curata est, ut ne caecaretur
|
|
erroribus, fit perfecta mens, id est absoluta ratio, quod
|
|
est idem virtus. et si omne beatum est, cui nihil deest,
|
|
et quod in suo genere expletum atque cumulatum est,
|
5
|
idque virtutis est proprium, certe omnes virtutis com-
|
|
potes beati sunt.
|
|