Etiamne in cruciatu atque tormentis? 5.73.1
  An tu me in viola putabas aut in rosa dicere? an
Epicuro, qui tantum modo induit personam philosophi
et sibi ipse hoc nomen inscripsit, dicere licebit, quod
quidem, ut habet se res, me tamen plaudente dicit, 5
nullum sapienti esse tempus, etiamsi uratur torquea-
tur secetur, quin possit exclamare: 'quam pro nihilo
puto!' cum praesertim omne malum dolore definiat
bonum voluptate, haec nostra honesta turpia inrideat
dicatque nos in vocibus occupatos inanis sonos fun- 10
dere, neque quicquam ad nos pertinere nisi quod aut
leve aut asperum in corpore sentiatur: huic ergo, ut
dixi, non multum differenti a iudicio ferarum oblivisci
licebit sui et tum fortunam contemnere, cum sit omne
et bonum eius et malum in potestate fortunae, tum 15
dicere se beatum in summo cruciatu atque tormentis,
cum constituerit non modo summum malum esse do-
lorem, sed etiam solum? nec vero illa sibi remedia 74.1
comparavit ad tolerandum dolorem, firmitatem animi,
turpitudinis verecundiam, exercitationem consuetudi-
nemque patiendi, praecepta fortitudinis, duritiam viri-
lem, sed una se dicit recordatione adquiescere prae- 5
teritarum voluptatium, ut si quis aestuans, cum vim
caloris non facile patiatur, recordari velit sese ali-
quando in Arpinati nostro gelidis fluminibus circum-
fusum fuisse. non enim video, quo modo sedare possint
mala praesentia praeteritae voluptates—sed cum is 75.1
dicat semper beatum esse sapientem, cui dicere hoc,
si sibi constare vellet, non liceret, quidnam faciendum
est is qui nihil expetendum, nihil in bonis ducendum,
quod honestate careat, existumant? Me quidem auc- 5
tore etiam Peripatetici veteresque Academici balbuttire
aliquando desinant aperteque et clara voce audeant
dicere beatam vitam in Phalaridis taurum descen-
suram. sint enim tria genera bonorum, ut iam a laqueis 76.1
Stoicorum, quibus usum me pluribus quam soleo in-
tellego, recedamus, sint sane illa genera bonorum, dum
corporis <et> externa iaceant humi et tantum modo,
quia sumenda sint, appellentur bona, animi autem illa 5
divina longe lateque se pandant caelumque contingant;
ut, ea qui adeptus sit, cur eum beatum modo et non
beatissimum etiam dixerim?