Dolorem vero sapiens extimescet? is enim huic ma-
|
5.76.9
|
xime sententiae repugnat. nam contra mortem nostram
|
10
|
atque nostrorum contraque aegritudinem et reliquas
|
|
animi perturbationes satis esse videmur superiorum
|
|
dierum disputationibus armati et parati; dolor esse
|
|
videtur acerrumus virtutis adversarius; is ardentis
|
|
faces intentat, is fortitudinem, magnitudinem animi,
|
15
|
patientiam se debilitaturum minatur. huic igitur suc-
|
77.1
|
cumbet virtus, huic beata sapientis et constantis viri
|
|
vita cedet? quam turpe, o dii boni! pueri Spartiatae
|
|
non ingemescunt verberum dolore laniati. adulescen-
|
|
tium greges Lacedaemone vidimus ipsi incredibili con-
|
5
|
tentione certantis pugnis calcibus unguibus morsu de-
|
|
nique, cum exanimarentur prius quam victos se fate-
|
|
rentur. quae barbaria India vastior aut agrestior? in
|
|
ea tamen gente primum ei, qui sapientes habentur,
|
|
nudi aetatem agunt et Caucasi nives hiemalemque vim
|
10
|
perferunt sine dolore, cumque ad flammam se adpli-
|
|
caverunt, sine gemitu aduruntur. mulieres vero in In-
|
78.1
|
dia, cum est cuius earum vir mortuus, in certamen iu-
|
|
diciumque veniunt, quam plurumum ille dilexerit—
|
|
plures enim singulis solent esse nuptae—; quae est
|
|
victrix, ea laeta prosequentibus suis una cum viro in
|
5
|
rogum imponitur, illa victa maesta discedit. numquam
|
|
naturam mos vinceret; est enim ea semper invicta;
|
|
sed nos umbris deliciis otio languore desidia animum
|
|
infecimus, opinionibus maloque more delenitum molli-
|
|
vimus. Aegyptiorum morem quis ignorat? quorum in-
|
10
|
butae mentes pravitatis erroribus quamvis carnifici-
|
|
nam prius subierint quam ibim aut aspidem aut faelem
|
|
aut canem aut corcodillum violent, quorum etiamsi
|
|
inprudentes quippiam fecerint, poenam nullam recu-
|
|
sent. de hominibus loquor; quid? bestiae non frigus,
|
79.1
|
non famem, non montivagos atque silvestris cursus
|
|
lustrationesque patiuntur? non pro suo partu ita pro-
|
|
pugnant, ut vulnera excipiant, nullos impetus nullos
|
|
ictus reformident? omitto, quae perferant quaeque pa-
|
5
|
tiantur ambitiosi honoris causa, laudis studiosi gloriae
|
|
gratia, amore incensi cupiditatis. plena vita exemplo-
|
|
rum est.
|
|