Sed adhibeat oratio modum et redeat illuc, unde
|
5.80.1
|
deflexit. dabit, inquam, se in tormenta vita beata nec
|
|
iustitiam temperantiam in primisque fortitudinem,
|
|
magnitudinem animi, patientiam prosecuta, cum tor-
|
|
toris os viderit, consistet virtutibusque omnibus sine
|
5
|
ullo animi terrore ad cruciatum profectis resistet extra
|
|
fores, ut ante dixi, limenque carceris. quid enim ea
|
|
foedius, quid deformius sola relicta, <a> comitatu pul-
|
|
cherrimo segregata? quod tamen fieri nullo pacto pot-
|
|
est; nec enim virtutes sine beata vita cohaerere pos-
|
10
|
sunt nec illa sine virtutibus. itaque eam tergiversari
|
81.1
|
non sinent secumque rapient, ad quemcumque ipsae
|
|
dolorem cruciatumque ducentur. sapientis est enim pro-
|
|
prium nihil quod paenitere possit facere, nihil invitum,
|
|
splendide constanter graviter honeste omnia, nihil ita
|
5
|
expectare quasi certo futurum, nihil, cum acciderit,
|
|
admirari, ut inopinatum ac novum accidisse videatur,
|
|
omnia ad suum arbitrium referre, suis stare iudiciis.
|
|
quo quid sit beatius, mihi certe in mentem venire non
|
|
potest. Stoicorum quidem facilis conclusio est; qui
|
82.1
|
cum finem bonorum esse senserint congruere naturae
|
|
cumque ea convenienter vivere, cum id sit in sapientis
|
|
situm non officio solum, verum etiam potestate, se-
|
|
quatur necesse est, ut, cuius in potestate summum bo-
|
5
|
num, in eiusdem vita beata sit. ita fit semper vita beata
|
|
sapientis.
|
|
Habes, quae fortissime de beata vita dici putem et,
|
|
quo modo nunc est, nisi quid tu melius attuleris, etiam
|
|
verissime.
|
10
|