Num igitur ignobilitas aut humilitas aut etiam po- 5.103.1
pularis offensio sapientem beatum esse prohibebit?
vide ne plus commendatio in vulgus et haec, quae
expetitur, gloria molestiae habeat quam voluptatis. le-
viculus sane noster Demosthenes, qui illo susurro de- 5
lectari se dicebat aquam ferentis mulierculae, ut mos
in Graecia est, insusurrantisque alteri: 'hic est ille De-
mosthenes.' quid hoc levius? at quantus orator! sed
apud alios loqui videlicet didicerat, non multum ipse
secum. intellegendum est igitur nec gloriam popularem 104.1
ipsam per sese expetendam nec ignobilitatem extimes-
cendam. 'veni Athenas' inquit Democritus 'neque me
quisquam ibi adgnovit.' constantem hominem et gra-
vem, qui glorietur a gloria se afuisse! an tibicines 5
ique, qui fidibus utuntur, suo, non multitudinis arbi-
trio cantus numerosque moderantur, vir sapiens multo
arte maiore praeditus non quid verissimum sit, sed
quid velit vulgus, exquiret? an quicquam stultius
quam, quos singulos sicut operarios barbarosque con- 10
temnas, eos aliquid putare esse universos? ille vero
nostras ambitiones levitatesque contemnet honoresque
populi etiam ultro delatos repudiabit; nos autem eos
nescimus, ante quam paenitere coepit, contemnere.
est apud Heraclitum physicum de principe Ephesiorum 105.1
Hermodoro; universos ait Ephesios esse morte mul-
tandos, quod, cum civitate expellerent Hermodorum,
ita locuti sint: 'nemo de nobis unus excellat; sin quis
extiterit, alio in loco et apud alios sit.' an hoc non ita 5
fit omni in populo? nonne omnem exsuperantiam vir-
tutis oderunt? quid? Aristides—malo enim Grae-
corum quam nostra proferre—nonne ob eam causam
expulsus est patria, quod praeter modum iustus esset?
quantis igitur molestiis vacant, qui nihil omnino cum 10
populo contrahunt! quid est enim dulcius otio litte-
rato? is dico litteris, quibus infinitatem rerum atque
naturae et in hoc ipso mundo caelum terras maria
cognoscimus.