Quamvis copiose haec diceremus, si res postularet,
|
1.47.8
|
quam multa, quam varia, quanta spectacula animus
|
|
in locis caelestibus esset habiturus. quae quidem co-
|
48.1
|
gitans soleo saepe mirari non nullorum insolentiam
|
|
philosophorum, qui naturae cognitionem admirantur
|
|
eiusque inventori et principi gratias exultantes agunt
|
|
eumque venerantur ut deum; liberatos enim se per
|
5
|
eum dicunt gravissimis dominis, terrore sempiterno
|
|
et diurno ac nocturno metu. quo terrore? quo metu?
|
|
quae est anus tam delira quae timeat ista, quae vos
|
|
videlicet, si physica non didicissetis, timeretis, 'Ache-
|
|
runsia templa alta Orci, pallida leti, nubila tenebris
|
10
|
loca'? non pudet philosophum in eo gloriari, quod
|
|
haec non timeat et quod falsa esse cognoverit? e quo
|
|
intellegi potest, quam acuti natura sint, quoniam haec
|
|
sine doctrina credituri fuerunt. praeclarum autem ne-
|
49.1
|
scio quid adepti sunt, quod didicerunt se, cum tempus
|
|
mortis venisset, totos esse perituros. quod ut ita sit
|
|
—nihil enim pugno—, quid habet ista res aut laeta-
|
|
bile aut gloriosum? Nec tamen mihi sane quicquam
|
5
|
occurrit, cur non Pythagorae sit et Platonis vera sen-
|
|
tentia. ut enim rationem Plato nullam adferret—vide,
|
|
quid homini tribuam—, ipsa auctoritate me frange-
|
|
ret: tot autem rationes attulit, ut velle ceteris, sibi
|
|
certe persuasisse videatur.
|
10
|
Sed plurimi contra nituntur animosque quasi capite
|
50.1
|
damnatos morte multant, neque aliud est quicquam
|
|
cur incredibilis is animorum videatur aeternitas, nisi
|
|
quod nequeunt qualis animus sit vacans corpore in-
|
|
tellegere et cogitatione comprehendere. quasi vero
|
5
|
intellegant, qualis sit in ipso corpore, quae confor-
|
|
matio, quae magnitudo, qui locus; ut, si iam possent
|
|
in homine vivo cerni omnia quae nunc tecta sunt,
|
|
casurusne in conspectum videatur animus, an tanta
|
|
sit eius tenuitas, ut fugiat aciem? haec reputent isti
|
51.1
|
qui negant animum sine corpore se intellegere posse:
|
|
videbunt, quem in ipso corpore intellegant. mihi
|
|
quidem naturam animi intuenti multo difficilior oc-
|
|
currit cogitatio, multo obscurior, qualis animus in
|
5
|
corpore sit tamquam alienae domi, quam qualis, cum
|
|
exierit et in liberum caelum quasi domum suam ve-
|
|
nerit. si enim, quod numquam vidimus, id quale sit
|
|
intellegere non possumus, certe et deum ipsum et
|
|
divinum animum corpore liberatum cogitatione com-
|
10
|
plecti possumus. Dicaearchus quidem et Aristoxenus,
|
|
quia difficilis erat animi quid aut qualis esset intel-
|
|
legentia, nullum omnino animum esse dixerunt. est
|
52.1
|
illud quidem vel maxumum animo ipso animum vi-
|
|
dere, et nimirum hanc habet vim praeceptum Apol-
|
|
linis, quo monet ut se quisque noscat. non enim credo
|
|
id praecipit, ut membra nostra aut staturam figuramve
|
5
|
noscamus; neque nos corpora sumus, nec ego tibi haec
|
|
dicens corpori tuo dico. cum igitur 'nosce te' dicit,
|
|
hoc dicit: 'nosce animum tuum.' nam corpus quidem
|
|
quasi vas est aut aliquod animi receptaculum; ab
|
|
animo tuo quicquid agitur, id agitur a te. hunc igitur
|
10
|
nosse nisi divinum esset, non esset hoc acrioris cui-
|
|
usdam animi praeceptum tributum deo [sc. hoc se ip-
|
|
sum posse cognoscere].
|
|