Satis tu quidem in Consolatione es lamentatus;
|
1.76.1
|
quam cum lego, nihil malo quam has res relinquere,
|
|
his vero modo auditis multo magis.
|
|
Veniet tempus, et quidem celeriter, sive retractabis
|
|
sive properabis; volat enim aetas. tantum autem abest
|
5
|
ab eo ut malum mors sit, quod tibi dudum videbatur,
|
|
ut verear ne homini nihil sit non malum aliud cer-
|
|
tius, nihil bonum aliud potius, si quidem vel di ipsi
|
|
vel cum dis futuri sumus . . . .
|
|
Quid refert?
|
10
|
Adsunt enim, qui haec non probent. ego autem num-
|
|
quam ita te in hoc sermone dimittam, ulla uti ratione
|
|
mors tibi videri malum possit.
|
|
Qui potest, cum ista cognoverim?
|
|
Qui possit, rogas? catervae veniunt contra dicenti-
|
77.1
|
um, nec solum Epicureorum, quos equidem non despi-
|
|
cio, sed nescio quo modo doctissimus quisque [con-
|
|
temnit], acerrume autem deliciae meae Dicaearchus
|
|
contra hanc inmortalitatem disseruit. is enim tris li-
|
5
|
bros scripsit, qui Lesbiaci vocantur quod Mytilenis ser-
|
|
mo habetur, in quibus volt efficere animos esse mor-
|
|
talis. Stoici autem usuram nobis largiuntur tamquam
|
|
cornicibus: diu mansuros aiunt animos, semper ne-
|
|
gant. num non vis igitur audire, cur, etiamsi ita sit,
|
10
|
mors tamen non sit in malis?
|
|
Ut videtur, sed me nemo de inmortalitate de-
|
|
pellet.
|
|
Laudo id quidem, etsi nihil nimis oportet confi-
|
78.1
|
dere; movemur enim saepe aliquo acute concluso, la-
|
|
bamus mutamusque sententiam clarioribus etiam in
|
|
rebus; in his est enim aliqua obscuritas. id igitur si
|
|
acciderit, simus armati.
|
5
|