Sane quidem, sed ne accidat, providebo.
|
1.78.6
|
Num quid igitur est causae, quin amicos nostros
|
|
Stoicos dimittamus? eos dico, qui aiunt manere ani-
|
|
mos, cum e corpore excesserint, sed non semper.
|
|
Istos vero qui, quod tota in hac causa difficillimum
|
10
|
est, suscipiant, posse animum manere corpore vacan-
|
|
tem, illud autem, quod non modo facile ad credendum
|
|
est, sed eo concesso, quod volunt, consequens, id vero
|
|
non dant, ut, cum diu permanserit, ne intereat.
|
|
Bene reprehendis, et se isto modo res habet. creda-
|
79.1
|
mus igitur Panaetio a Platone suo dissentienti? quem
|
|
enim omnibus locis divinum, quem sapientissimum,
|
|
quem sanctissimum, quem Homerum philosophorum
|
|
appellat, huius hanc unam sententiam de inmortali-
|
5
|
tate animorum non probat. volt enim, quod nemo
|
|
negat, quicquid natum sit interire; nasci autem ani-
|
|
mos, quod declaret eorum similitudo qui procreentur,
|
|
quae etiam in ingeniis, non solum in corporibus ap-
|
|
pareat. alteram autem adfert rationem, nihil esse quod
|
10
|
doleat, quin id aegrum esse quoque possit; quod au-
|
|
tem in morbum cadat, id etiam interiturum; dolere au-
|
|
tem animos, ergo etiam interire. haec refelli possunt:
|
80.1
|
sunt enim ignorantis, cum de aeternitate animorum
|
|
dicatur, de mente dici, quae omni turbido motu sem-
|
|
per vacet, non de partibus is, in quibus aegritudines
|
|
irae libidinesque versentur, quas is, contra quem haec
|
5
|
dicuntur, semotas a mente et disclusas putat. iam
|
|
similitudo magis apparet in bestiis, quarum animi
|
|
sunt rationis expertes; hominum autem similitudo in
|
|
corporum figura magis exstat, et ipsi animi magni re-
|
|
fert quali in corpore locati sint. multa enim e cor-
|
10
|
pore existunt, quae acuant mentem, multa, quae obtun-
|
|
dant. Aristoteles quidem ait omnis ingeniosos melan-
|
|
cholicos esse, ut ego me tardiorem esse non moleste
|
|
feram. enumerat multos, idque quasi constet, ratio-
|
|
nem cur ita fiat adfert. quod si tanta vis est ad habi-
|
15
|
tum mentis in is quae gignuntur in corpore, ea sunt
|
|
autem, quaecumque sunt, quae similitudinem faciant,
|
|
nihil necessitatis adfert, cur nascantur animi, simili-
|
|
tudo. omitto dissimilitudines. vellem adesse posset
|
81.1
|
Panaetius—vixit cum Africano—, quaererem ex
|
|
eo, cuius suorum similis fuisset Africani fratris nepos,
|
|
facie vel patris, vita omnium perditorum ita similis,
|
|
ut esset facile deterrimus; cuius etiam similis P. Crassi,
|
5
|
et sapientis et eloquentis et primi hominis, nepos mul-
|
|
torumque aliorum clarorum virorum, quos nihil attinet
|
|
nominare, nepotes et filii.
|
|