Contemnamus igitur omnis ineptias—quod enim 1.95.1
levius huic levitati nomen inponam?—totamque vim
bene vivendi in animi robore ac magnitudine et in
omnium rerum humanarum contemptione ac despi-
cientia et in omni virtute ponamus. nam nunc qui- 5
dem cogitationibus mollissimis effeminamur, ut, si
ante mors adventet quam Chaldaeorum promissa con-
secuti sumus, spoliati magnis quibusdam bonis, inlusi
destitutique videamur. quodsi expectando et deside- 96.1
rando pendemus animis, cruciamur, angimur, pro di
inmortales, quam illud iter iucundum esse debet, quo
confecto nulla reliqua cura, nulla sollicitudo futura
sit! quam me delectat Theramenes! quam elato animo 5
est! etsi enim flemus, cum legimus, tamen non mise-
rabiliter vir clarus emoritur: qui cum coniectus in
carcerem triginta iussu tyrannorum venenum ut si-
tiens obduxisset, reliquum sic e poculo eiecit, ut id
resonaret, quo sonitu reddito adridens 'propino' in- 10
quit 'hoc pulchro Critiae', qui in eum fuerat taeterri-
mus. Graeci enim <in> conviviis solent nominare, cui
poculum tradituri sint. lusit vir egregius extremo spi-
ritu, cum iam praecordiis conceptam mortem conti-
neret, vereque ei, cui venenum praebiberat, mortem 15
eam est auguratus, quae brevi consecuta est.
  Quis hanc maximi animi aequitatem in ipsa morte 97.1
laudaret, si mortem malum iudicaret? vadit enim in
eundem carcerem atque in eundem paucis post annis
scyphum Socrates, eodem scelere iudicum quo ty-
rannorum Theramenes. quae est igitur eius oratio, 5
qua facit eum Plato usum apud iudices iam morte
multatum? 'magna me' inquit 'spes tenet, iudices, be-
ne mihi evenire, quod mittar ad mortem. necesse est
enim sit alterum de duobus, ut aut sensus omnino om-
nes mors auferat aut in alium quendam locum ex his 10
locis morte migretur. quam ob rem, sive sensus ex-
tinguitur morsque ei somno similis est, qui non num-
quam etiam sine visis somniorum placatissimam quie-
tem adfert, di boni, quid lucri est emori! aut quam
multi dies reperiri possunt, qui tali nocti anteponan- 15
tur! cui si similis est perpetuitas omnis consequentis
temporis, quis me beatior? sin vera sunt quae di- 98.1
cuntur, migrationem esse mortem in eas oras, quas
qui e vita excesserunt incolunt, id multo iam beatius
est. tene, cum ab is, qui se iudicum numero haberi
volunt, evaseris, ad eos venire, qui vere iudices appel- 5
lentur, Minoem Rhadamanthum Aeacum Triptolemum,
convenireque eos qui iuste <et> cum fide vixerint—
haec peregrinatio mediocris vobis videri potest? ut
vero conloqui cum Orpheo Musaeo Homero Hesiodo
liceat, quanti tandem aestimatis? equidem saepe emori, 10
si fieri posset, vellem, ut ea quae dico mihi liceret
invisere. quanta delectatione autem adficerer, cum Pa-
lamedem, cum Aiacem, cum alios iudicio iniquo cir-
cumventos convenirem! temptarem etiam summi regis,
qui maximas copias duxit ad Troiam, et Ulixi Sisy- 15
phique prudentiam, nec ob eam rem, cum haec exqui-
rerem sicut hic faciebam, capite damnarer.—Ne vos
quidem, iudices i qui me absolvistis, mortem timu-
eritis. nec enim cuiquam bono mali quicquam evenire 99.1
potest nec vivo nec mortuo, nec umquam eius res a
dis inmortalibus neglegentur, nec mihi ipsi hoc accidit
fortuito. nec vero ego is, a quibus accusatus aut a
quibus condemnatus sum, habeo quod suscenseam, 5
nisi quod mihi nocere se crediderunt.' et haec quidem
hoc modo; nihil autem melius extremo: 'sed tempus
est' inquit 'iam hinc abire, me, ut moriar, vos, ut vi-
tam agatis. utrum autem sit melius, dii inmortales
sciunt, hominem quidem scire arbitror neminem.' 10