Quasi non necesse sit, quicquid isto modo pronun-
|
1.14.1
|
ties, id aut esse aut non esse! an tu dialecticis ne
|
|
imbutus quidem es? in primis enim hoc traditur: omne
|
|
pronuntiatum (sic enim mihi in praesentia occurrit ut
|
|
appellarem ἀξίωμα, utar post alio, si invenero melius)
|
5
|
—id ergo est pronuntiatum, quod est verum aut fal-
|
|
sum. cum igitur dicis: 'miser M. Crassus', aut hoc di-
|
|
cis: 'miser est Crassus', ut possit iudicari, verum id
|
|
falsumne sit, aut nihil dicis omnino.
|
|
Age, iam concedo non esse miseros, qui mortui sint,
|
10
|
quoniam extorsisti, ut faterer, qui omnino non essent,
|
|
eos ne miseros quidem esse posse. quid? qui vivimus,
|
|
cum moriendum sit, nonne miseri sumus? quae enim
|
|
potest in vita esse iucunditas, cum dies et noctes co-
|
|
gitandum sit iam iamque esse moriendum?
|
15
|
Ecquid ergo intellegis, quantum mali de humana
|
15.1
|
condicione deieceris?
|
|
Quonam modo?
|
|
Quia, si mors etiam mortuis miserum esset, infini-
|
|
tum quoddam et sempiternum malum haberemus in
|
5
|
vita; nunc video calcem, ad quam cum sit decursum,
|
|
nihil sit praeterea extimescendum. sed tu mihi videris
|
|
Epicharmi, acuti nec insulsi hominis ut Siculi, senten-
|
|
tiam sequi.
|
|
Quam? non enim novi.
|
10
|
Dicam, si potero, Latine. scis enim me Graece loqui
|
|
in Latino sermone non plus solere quam in Graeco
|
|
Latine.
|
|
Et recte quidem. sed quae tandem est Epicharmi ista
|
|
sententia?
|
15
|
'Émori noló, sed me esse mórtuum nihil aéstimo.'
|
|