Qui fortis est, idem est fidens (quoniam confidens 3.14.1
mala consuetudine loquendi in vitio ponitur, ductum
verbum a confidendo, quod laudis est). qui autem est
fidens, is profecto non extimescit; discrepat enim a
timendo confidere. atqui, in quem cadit aegritudo, in 5
eundem timor; quarum enim rerum praesentia sumus
in aegritudine, easdem inpendentes et venientes time-
mus. ita fit ut fortitudini aegritudo repugnet. veri
simile est igitur, in quem cadat aegritudo, cadere in
eundem timorem et infractionem quidem animi et de- 10
missionem. quae in quem cadunt, in eundem cadit, ut
serviat, ut victum, si quando, se esse fateatur. quae
qui recipit, recipiat idem necesse est timiditatem et
ignaviam. non cadunt autem haec in virum fortem:
igitur ne aegritudo quidem. at nemo sapiens nisi fortis: 15
non cadet ergo in sapientem aegritudo. Praeterea ne- 15.1
cesse est, qui fortis sit, eundem esse magni animi; qui
magni animi sit, invictum; qui invictus sit, eum res
humanas despicere atque infra se positas arbitrari. de-
spicere autem nemo potest eas res, propter quas aegritu- 5
dine adfici potest; ex quo efficitur fortem virum aegri-
tudine numquam adfici. omnes autem sapientes fortes:
non cadit igitur in sapientem aegritudo. Et quem ad
modum oculus conturbatus non est probe adfectus ad
suum munus fungendum, et reliquae partes totumve 10
corpus statu cum est motum, deest officio suo et mu-
neri, sic conturbatus animus non est aptus ad exequen-
dum munus suum. munus autem animi est ratione bene
uti; et sapientis animus ita semper adfectus est, ut
ratione optime utatur; numquam igitur est perturbatus. 15
at aegritudo perturbatio est animi: semper igitur ea
sapiens vacabit.