Itaque non inscite Heracleotes Dionysius ad ea dis-
|
3.18.11
|
putat, quae apud Homerum Achilles queritur hoc, ut
|
|
opinor, modo:
|
|
'Corque meum penitus turgescit tristibus iris,
|
|
Cum decore atque omni me orbatum laude recordor.'
|
15
|
num manus adfecta recte est, cum in tumore est, aut
|
19.1
|
num aliud quodpiam membrum tumidum ac turgidum
|
|
non vitiose se habet? sic igitur inflatus et tumens
|
|
animus in vitio est. sapientis autem animus semper
|
|
vacat vitio, numquam turgescit, numquam tumet; at
|
5
|
irati animus eius modi est: numquam igitur sapiens
|
|
irascitur. nam si irascitur, etiam concupiscit; proprium
|
|
est enim irati cupere, a quo laesus videatur, ei quam
|
|
maxumum dolorem inurere. qui autem id concupierit,
|
|
eum necesse est, si id consecutus sit, magno opere
|
10
|
laetari. ex quo fit, ut alieno malo gaudeat; quod
|
|
quoniam non cadit in sapientem, ne ut irascatur qui-
|
|
dem cadit. sin autem caderet in sapientem aegritudo,
|
|
caderet etiam iracundia; qua quoniam vacat, aegri-
|
|
tudine etiam vacabit. Etenim si sapiens in aegritu-
|
20.1
|
dinem incidere posset, posset etiam in misericordiam,
|
|
posset in invidentiam (non dixi 'invidiam', quae tum
|
|
est, cum invidetur; ab invidendo autem invidentia
|
|
recte dici potest, ut effugiamus ambiguum nomen in-
|
5
|
vidiae. quod verbum ductum est a nimis intuendo for-
|
|
tunam alterius, ut est in Melanippo: 'quisnam florem
|
|
liberum invidit meum?' male Latine videtur, sed prae-
|
|
clare Accius; ut enim 'videre', sic 'invidere florem'
|
|
rectius quam 'flori'. nos consuetudine prohibemur;
|
10
|
poëta ius suum tenuit et dixit audacius)—cadit igitur
|
21.1
|
in eundem et misereri et invidere. nam qui dolet rebus
|
|
alicuius adversis, idem alicuius etiam secundis dolet,
|
|
ut Theophrastus interitum deplorans Callisthenis so-
|
|
dalis sui, rebus Alexandri prosperis angitur, itaque
|
5
|
dicit Callisthenem incidisse in hominem summa poten-
|
|
tia summaque fortuna, sed ignarum quem ad modum
|
|
rebus secundis uti conveniret. atqui, quem ad modum
|
|
misericordia aegritudo est ex alterius rebus adversis,
|
|
sic invidentia aegritudo est ex alterius rebus secundis.
|
10
|
in quem igitur cadit misereri, in eundem etiam in-
|
|
videre; non cadit autem invidere in sapientem: ergo
|
|
ne misereri quidem. quodsi aegre ferre sapiens sole-
|
|
ret, misereri etiam soleret. abest ergo a sapiente aegri-
|
|
tudo.
|
15
|