Itaque dicuntur non nulli in maerore, cum de hac 3.59.5
communi hominum condicione audivissent, ea lege esse
nos natos, ut nemo in perpetuum esse posset expers
mali, gravius etiam tulisse. quocirca Carneades, ut vi-
deo nostrum scribere Antiochum, reprendere Chrysip-
pum solebat laudantem Euripideum carmen illud: 10
    'Mortális nemo est quém non attingát dolor
    Morbúsque; multis súnt humandi líberi,
    Rursúm creandi, mórsque est finita ómnibus.
    Quae géneri humano angórem nequicquam ádferunt:
    Reddénda terrae est térra, tum vita ómnibus 15
    Meténda ut fruges. síc iubet Necéssitas.'
negabat genus hoc orationis quicquam omnino ad le- 60.1
vandam aegritudinem pertinere. id enim ipsum dolen-
dum esse dicebat, quod in tam crudelem necessitatem
incidissemus; nam illam quidem orationem ex comme-
moratione alienorum malorum ad malivolos conso- 5
landos esse accommodatam. Mihi vero longe videtur
secus. nam et necessitas ferendae condicionis huma-
nae quasi cum deo pugnare prohibet admonetque esse
hominem, quae cogitatio magno opere luctum levat,
et enumeratio exemplorum, non ut animum malivolo- 10
rum oblectet, adfertur, sed ut ille qui maeret ferun-
dum sibi id censeat, quod videat multos moderate et
tranquille tulisse.
  Omnibus enim modis fulciendi sunt, qui ruunt nec 61.1
cohaerere possunt propter magnitudinem aegritudinis.
ex quo ipsam aegritudinem λύπην Chrysippus quasi
solutionem totius hominis appellatam putat. Quae tota
poterit evelli explicata, ut principio dixi, causa aegritu- 5
dinis; est enim nulla alia nisi opinio et iudicium magni
praesentis atque urgentis mali. itaque et dolor corpo-
ris, cuius est morsus acerrumus, perferetur spe propo-
sita boni, et acta aetas honeste ac splendide tantam ad-
fert consolationem, ut eos qui ita vixerint aut non 10
attingat aegritudo aut perleviter pungat animi dolor.