Hic mihi adferunt mediocritates. quae si naturales 3.74.9
sunt, quid opus est consolatione? natura enim ipsa 10
terminabit modum; sin opinabiles, opinio tota tollatur.
  Satis dictum esse arbitror aegritudinem esse opinio-
nem mali praesentis, in qua opinione illud insit, ut
aegritudinem suscipere oporteat. additur ad hanc defi- 75.1
nitionem a Zenone recte, ut illa opinio praesentis mali
sit recens. hoc autem verbum sic interpretantur, ut
non tantum illud recens esse velint, quod paulo ante
acciderit, sed quam diu in illo opinato malo vis quae- 5
dam insit, ut vigeat et habeat quandam viriditatem,
tam diu appelletur recens. ut Artemisia illa, Mausoli
Cariae regis uxor, quae nobile illud Halicarnasi fecit
sepulcrum, quam diu vixit, vixit in luctu eodemque
etiam confecta contabuit. huic erat illa opinio cotidie 10
recens; quae tum denique non appellatur recens, cum
vetustate exaruit.
  Haec igitur officia sunt consolantium, tollere aegri-
tudinem funditus aut sedare aut detrahere quam plu-
rumum aut supprimere nec pati manare longius aut 15
ad alia traducere. sunt qui unum officium consolantis 76.1
putent malum illud omnino non esse, ut Cleanthi pla-
cet; sunt qui non magnum malum, ut Peripatetici;
sunt qui abducant a malis ad bona, ut Epicurus; sunt
qui satis putent ostendere nihil inopinati accidisse, 5
<ut Cyrenaici . . . . . > nihil mali. Chrysippus autem ca-
put esse censet in consolando detrahere illam opinio-
nem maerentis, qua se officio fungi putet iusto atque
debito. sunt etiam qui haec omnia genera consolandi
colligant—alius enim alio modo movetur—, ut fere 10
nos in Consolatione omnia in consolationem unam con-
iecimus; erat enim in tumore animus, et omnis in eo
temptabatur curatio. sed sumendum tempus est non
minus in animorum morbis quam in corporum; ut Pro-
metheus ille Aeschyli, cui cum dictum esset: 15
    'Atquí, Prometheu, te hóc tenere exístimo,
    Medéri posse rátionem iracúndiae,'
respondit:
    'Siquidém qui tempestívam medicinam ádmovens
    Non ádgravescens vólnus inlidát manu.' 20