Tu, ut videtur; nos ad audiendum parati sumus.
|
1.17.11
|
Mors igitur ipsa, quae videtur notissima res esse,
|
18.1
|
quid sit, primum est videndum. sunt enim qui disces-
|
|
sum animi a corpore putent esse mortem; sunt qui
|
|
nullum censeant fieri discessum, sed una animum et
|
|
corpus occidere, animumque in corpore extingui. qui
|
5
|
discedere animum censent, alii statim dissipari, alii
|
|
diu permanere, alii semper. quid sit porro ipse ani-
|
|
mus aut ubi aut unde, magna dissensio est. aliis cor
|
|
ipsum animus videtur, ex quo excordes, vecordes con-
|
|
cordesque dicuntur et Nasica ille prudens bis consul
|
10
|
'Corculum' et 'egregie cordatus homo, catus Aelius Sex-
|
|
tus'. Empedocles animum esse censet cordi suffusum
|
19.1
|
sanguinem; aliis pars quaedam cerebri visa est animi
|
|
principatum tenere; aliis nec cor ipsum placet nec
|
|
cerebri quandam partem esse animum, sed alii in
|
|
corde, alii in cerebro dixerunt animi esse sedem et
|
5
|
locum; animum autem alii animam, ut fere nostri—
|
|
declarat nomen: nam et agere animam et efflare dici-
|
|
mus et animosos et bene animatos et ex animi senten-
|
|
tia; ipse autem animus ab anima dictus est—; Zenoni
|
|
Stoico animus ignis videtur. sed haec quidem quae
|
10
|
dixi, cor, cerebrum, animam, ignem volgo, reliqua fere
|
|
singuli. ut multo ante veteres, proxime autem Ari-
|
|
stoxenus, musicus idemque philosophus, ipsius cor-
|
|
poris intentionem quandam, velut in cantu et fidibus
|
|
quae ἁρμονία dicitur: sic ex corporis totius natura et
|
15
|
figura varios motus cieri tamquam in cantu sonos.
|
|
hic ab artificio suo non recessit et tamen dixit aliquid,
|
20.1
|
quod ipsum quale esset erat multo ante et dictum et
|
|
explanatum a Platone. Xenocrates animi figuram et
|
|
quasi corpus negavit esse ullum, numerum dixit esse,
|
|
cuius vis, ut iam ante Pythagorae visum erat, in natura
|
5
|
maxuma esset. eius doctor Plato triplicem finxit ani-
|
|
mum, cuius principatum, id est rationem, in capite sicut
|
|
in arce posuit, et duas partes parere voluit, iram et
|
|
cupiditatem, quas locis disclusit: iram in pectore,
|
|
cupiditatem supter praecordia locavit. Dicaearchus
|
21.1
|
autem in eo sermone, quem Corinthi habitum tribus
|
|
libris exponit, doctorum hominum disputantium primo
|
|
libro multos loquentes facit; duobus Pherecratem
|
|
quendam Phthiotam senem, quem ait a Deucalione or-
|
5
|
tum, disserentem inducit nihil esse omnino animum,
|
|
et hoc esse nomen totum inane, frustraque animalia
|
|
et animantis appellari, neque in homine inesse animum
|
|
vel animam nec in bestia, vimque omnem eam, qua
|
|
vel agamus quid vel sentiamus, in omnibus corpori-
|
10
|
bus vivis aequabiliter esse fusam nec separabilem a
|
|
corpore esse, quippe quae nulla sit, nec sit quicquam
|
|
nisi corpus unum et simplex, ita figuratum ut tem-
|
|
peratione naturae vigeat et sentiat. Aristoteles, longe
|
22.1
|
omnibus—Platonem semper excipio—praestans et
|
|
ingenio et diligentia, cum quattuor nota illa genera
|
|
principiorum esset complexus, e quibus omnia oreren-
|
|
tur, quintam quandam naturam censet esse, e qua
|
5
|
sit mens; cogitare enim et providere et discere et do-
|
|
cere et invenire aliquid et tam multa [alia] meminisse,
|
|
amare odisse, cupere timere, angi laetari, haec et simi-
|
|
lia eorum in horum quattuor generum inesse nullo
|
|
putat; quintum genus adhibet vacans nomine et sic ip-
|
10
|
sum animum ἐνδελέχειαν appellat novo nomine quasi
|
|
quandam continuatam motionem et perennem.
|
|