Quare omnium philosophorum, ut ante dixi, una
|
4.62.1
|
ratio est medendi, ut nihil, quale sit illud quod per-
|
|
turbet animum, sed de ipsa sit perturbatione dicen-
|
|
dum. itaque primum in ipsa cupiditate, cum id solum
|
|
agitur ut ea tollatur, non est quaerendum, bonum
|
5
|
illud necne sit quod lubidinem moveat, sed lubido
|
|
ipsa tollenda est, ut, sive, quod honestum est, id sit
|
|
summum bonum sive voluptas sive horum utrum-
|
|
que coniunctum sive tria illa genera bonorum, tamen,
|
|
etiamsi virtutis ipsius vehementior adpetitus sit, ea-
|
10
|
dem sit omnibus ad deterrendum adhibenda oratio.
|
|
continet autem omnem sedationem animi humana in
|
|
conspectu posita natura; quae quo facilius expressa
|
|
cernatur, explicanda est oratione communis condicio
|
|
lexque vitae. itaque non sine causa, cum Orestem
|
63.1
|
fabulam doceret Euripides, primos tris versus revo-
|
|
casse dicitur Socrates:
|
|
'Neque tám terribilis úlla fando orátio est,
|
|
Nec fórs nec ira caélitum invectúm malum,
|
5
|
Quod nón natura humána patiendo écferat.'
|
|
est autem utilis ad persuadendum ea quae acciderint
|
|
ferri et posse et oportere enumeratio eorum qui
|
|
tulerunt. etsi aegritudinis sedatio et hesterna dispu-
|
|
tatione explicata est et in Consolationis libro, quem
|
10
|
in medio—non enim sapientes eramus—maerore et
|
|
dolore conscripsimus; quodque vetat Chrysippus, ad
|
|
recentis quasi tumores animi remedium adhibere, id
|
|
nos fecimus naturaeque vim attulimus, ut magnitudini
|
|
medicinae doloris magnitudo concederet. Sed aegri-
|
64.1
|
tudini, de qua satis est disputatum, finitimus est me-
|
|
tus, de quo pauca dicenda sunt. est enim metus, ut
|
|
aegritudo praesentis, sic ille futuri mali. itaque non
|
|
nulli aegritudinis partem quandam metum esse dice-
|
5
|
bant, alii autem metum praemolestiam appellabant,
|
|
quod esset quasi dux consequentis molestiae. quibus
|
|
igitur rationibus instantia feruntur, eisdem contemnun-
|
|
tur sequentia. nam videndum est in utrisque, ne quid
|
|
humile summissum molle ecfeminatum fractum abiec-
|
10
|
tumque faciamus. sed quamquam de ipsius metus in-
|
|
constantia inbecillitate levitate dicendum est, tamen
|
|
multum prodest ea, quae metuuntur, ipsa contemnere.
|
|
itaque sive casu accidit sive consilio, percommode fac-
|
|
tum est, quod eis de rebus quae maxime metuuntur,
|
15
|
de morte et de dolore, primo et proxumo die dis-
|
|
putatum est. quae si probata sunt, metu magna ex
|
|
parte liberati sumus.
|
|