Sed cognita iam causa perturbationum, quae omnes
|
4.82.1
|
oriuntur ex iudiciis opinionum et voluntatibus, sit iam
|
|
huius disputationis modus. scire autem nos oportet
|
|
cognitis, quoad possunt ab homine cognosci, bono-
|
|
rum et malorum finibus nihil a philosophia posse aut
|
5
|
maius aut utilius optari quam haec, quae a nobis hoc
|
|
quadriduo disputata sunt. morte enim contempta et
|
|
dolore ad patiendum levato adiunximus sedationem
|
|
aegritudinis, qua nullum homini malum maius est. etsi
|
|
enim omnis animi perturbatio gravis est nec multum
|
10
|
differt ab amentia, tamen [ita] ceteros, cum sunt in
|
|
aliqua perturbatione aut metus aut laetitiae aut cupi-
|
|
ditatis, commotos modo et perturbatos dicere solemus,
|
|
at eos, qui se aegritudini dediderunt, miseros adflic-
|
|
tos aerumnosos calamitosos. itaque non fortuito fac-
|
83.1
|
tum videtur, sed a te ratione propositum, ut separatim
|
|
de aegritudine et de ceteris perturbationibus disputare-
|
|
mus; in ea est enim fons miseriarum et caput. sed et
|
|
aegritudinis et reliquorum animi morborum una sa-
|
5
|
natio est, omnis opinabilis esse et voluntarios ea reque
|
|
suscipi, quod ita rectum esse videatur. hunc errorem
|
|
quasi radicem malorum omnium stirpitus philosophia
|
|
se extracturam pollicetur. demus igitur nos huic exco-
|
84.1
|
lendos patiamurque nos sanari. his enim malis insiden-
|
|
tibus non modo beati, sed ne sani quidem esse possu-
|
|
mus. aut igitur negemus quicquam ratione confici, cum
|
|
contra nihil sine ratione recte fieri possit, aut, cum
|
5
|
philosophia ex rationum conlatione constet, ab ea, si et
|
|
boni et beati volumus esse, omnia adiumenta et auxilia
|
|
petamus bene beateque vivendi.
|
|