At hercule Bruto meo videtur, cuius ego iudicium, 5.12.3
pace tua dixerim, longe antepono tuo.
  Non dubito, nec id nunc agitur, tu illum quantum 5
ames, sed hoc, quod mihi dixi videri, quale sit, de quo
a te disputari volo.
  Nempe negas ad beate vivendum satis posse vir-
tutem?
  Prorsus nego. 10
  Quid? ad recte honeste laudabiliter, postremo ad
bene vivendum satisne est praesidi in virtute?
  Certe satis.
  Potes igitur aut, qui male vivat, non eum miserum
dicere aut, quem bene fateare, eum negare beate 15
vivere?
  Quidni possim? nam etiam in tormentis recte ho-
neste laudabiliter et ob eam rem bene vivi potest, dum
modo intellegas, quid nunc dicam 'bene.' dico enim
constanter graviter sapienter fortiter. haec etiam in 13.1
eculeum coiciuntur, quo vita non adspirat beata.
  Quid igitur? solane beata vita, quaeso, relinquitur
extra ostium limenque carceris, cum constantia gra-
vitas fortitudo sapientia reliquaeque virtutes rapiantur 5
ad tortorem nullumque recusent nec supplicium nec
dolorem?
  Tu, si quid es facturus, nova aliqua conquiras opor-
tet; ista me minime movent, non solum quia pervul-
gata sunt, sed multo magis, quia, tamquam levia quae- 10
dam vina nihil valent in aqua, sic Stoicorum ista magis
gustata quam potata delectant. velut iste chorus vir-
tutum in eculeum impositus imagines constituit ante
oculos cum amplissima dignitate, ut ad eas cursim
perrectura nec eas beata vita a se desertas passura 15
videatur; cum autem animum ab ista pictura imagini- 14.1
busque virtutum ad rem veritatemque traduxeris, hoc
nudum relinquitur, possitne quis beatus esse, quam
diu torqueatur. quam ob rem hoc nunc quaeramus;
virtutes autem noli vereri ne expostulent et querantur 5
se a beata vita esse relictas. si enim nulla virtus pru-
dentia vacat, prudentia ipsa hoc videt, non omnis
bonos esse etiam beatos, multaque de M. Atilio Q.
Caepione M'. Aquilio recordatur, beatamque vitam,
si imaginibus potius uti quam rebus ipsis placet, co- 10
nantem ire in eculeum retinet ipsa prudentia negatque
ei cum dolore et cruciatu quicquam esse commune.