Atqui alterum dici non potest, quin i, qui nihil me-
|
5.17.7
|
tuant, nihil angantur, nihil concupiscant, nulla impo-
|
|
tenti laetitia ecferantur, beati sint, itaque id tibi con-
|
|
cedo; alterum autem iam integrum non est. superi-
|
10
|
oribus enim disputationibus effectum est vacare omni
|
|
animi perturbatione sapientem.
|
|
Nimirum igitur confecta res est; videtur enim ad
|
18.1
|
exitum venisse quaestio.
|
|
Propemodum id quidem.
|
|
Verum tamen mathematicorum iste mos est, non
|
|
est philosophorum. nam geometrae cum aliquid do-
|
5
|
cere volunt, si quid ad eam rem pertinet eorum quae
|
|
ante docuerunt, id sumunt pro concesso et probato,
|
|
illud modo explicant, de quo ante nihil scriptum est;
|
|
philosophi quamcumque rem habent in manibus, in
|
|
eam quae conveniunt, congerunt omnia, etsi alio loco
|
10
|
disputata sunt. quod ni ita esset, cur Stoicus, si esset
|
|
quaesitum, satisne ad beate vivendum virtus posset,
|
|
multa diceret? cui satis esset respondere se ante do-
|
|
cuisse nihil bonum esse nisi quod honestum esset, hoc
|
|
probato consequens esse beatam vitam virtute esse
|
15
|
contentam, et quo modo hoc sit consequens illi, sic
|
|
illud huic, ut, si beata vita virtute contenta sit, nisi
|
|
honestum quod sit, nihil aliud sit bonum. sed tamen
|
19.1
|
non agunt sic; nam et de honesto et de summo bono
|
|
separatim libri sunt, et cum ex eo efficiatur satis
|
|
magnam in virtute ad beate vivendum esse vim, nihilo
|
|
minus hoc agunt separatim. propriis enim et suis argu-
|
5
|
mentis et admonitionibus tractanda quaeque res est,
|
|
tanta praesertim. cave enim putes ullam in philosophia
|
|
vocem emissam clariorem ullumve esse philosophiae
|
|
promissum uberius aut maius. Nam quid profitetur?
|
|
o dii boni! perfecturam se, qui legibus suis paruisset,
|
10
|
ut esset contra fortunam semper armatus, ut omnia
|
|
praesidia haberet in se bene beateque vivendi, ut esset
|
|
semper denique beatus. sed videro, quid efficiat; tan-
|
20.1
|
tisper hoc ipsum magni aestumo, quod pollicetur. nam
|
|
Xerxes quidem refertus omnibus praemiis donisque
|
|
fortunae, non equitatu, non pedestribus copiis, non
|
|
navium multitudine, non infinito pondere auri conten-
|
5
|
tus praemium proposuit, qui invenisset novam volup-
|
|
tatem—qua ipsa non fuit contentus; neque enim
|
|
umquam finem inveniet libido—, nos vellem praemio
|
|
elicere possemus, qui nobis aliquid attulisset, quo hoc
|
|
firmius crederemus.
|
10
|