Tametsi de absolutione istius neque ipse iam sperat nec 2.1.6.6
populus Romanus metuit: de impudentia singulari, quod
adest, quod respondet, sunt qui mirentur. Mihi pro cetera
eius audacia atque amentia ne hoc quidem mirandum
videtur; multa enim et in deos et in homines impie 10
nefarieque commisit, quorum scelerum poenis agitatur et
a mente consilioque deducitur. Agunt eum praecipitem 7.1
poenae civium Romanorum, quos partim securi percussit,
partim in vinculis necavit, partim implorantis iura libertatis
et civitatis in crucem sustulit. Rapiunt eum ad supplicium
di patrii, quod iste inventus est qui e complexu parentum 5
abreptos filios ad necem duceret, et parentis pretium pro
sepultura liberum posceret. Religiones vero caerimoniae-
que omnium sacrorum fanorumque violatae, simulacraque
deorum, quae non modo ex suis templis ablata sunt sed
etiam iacent in tenebris ab isto retrusa atque abdita, 10
consistere eius animum sine furore atque amentia non
sinunt. Neque iste mihi videtur se ad damnationem solum 8.1
offerre, neque hoc avaritiae supplicio communi, qui se tot
sceleribus obstrinxerit, contentus esse: singularem quandam
poenam istius immanis atque importuna natura desiderat.
Non id solum quaeritur ut isto damnato bona restituantur 5
iis quibus erepta sunt, sed et religiones deorum immortalium
expiandae et civium Romanorum cruciatus multorumque
innocentium sanguis istius supplicio luendus est. Non 9.1
enim furem sed ereptorem, non adulterum sed expugna-
torem pudicitiae, non sacrilegum sed hostem sacrorum
religionumque, non sicarium sed crudelissimum carnificem
civium sociorumque in vestrum iudicium adduximus, ut 5
ego hunc unum eius modi reum post hominum memoriam
fuisse arbitrer cui damnari expediret.