Itaque hoc nefario scelere concepto nihil postea tota in
|
2.4.72.1
|
Sicilia neque sacri neque religiosi duxit esse; ita sese in
|
|
ea provincia per triennium gessit ut ab isto non solum
|
|
hominibus verum etiam dis immortalibus bellum indictum
|
|
putaretur. Segesta est oppidum pervetus in Sicilia, iudices,
|
5
|
quod ab Aenea fugiente a Troia atque in haec loca veniente
|
|
conditum esse demonstrant. Itaque Segestani non solum
|
|
perpetua societate atque amicitia, verum etiam cognatione
|
|
se cum populo Romano coniunctos esse arbitrantur. Hoc
|
|
quondam oppidum, cum illa civitas cum Poenis suo nomine
|
10
|
ac sua sponte bellaret, a Carthaginiensibus vi captum atque
|
|
deletum est, omniaque quae ornamento urbi esse possent
|
|
Carthaginem sunt ex illo loco deportata. Fuit apud Se-
|
|
gestanos ex aere Dianae simulacrum, cum summa atque
|
|
antiquissima praeditum religione tum singulari opere arti-
|
15
|
ficioque perfectum. Hoc translatum Carthaginem locum
|
|
tantum hominesque mutarat, religionem quidem pristinam
|
|
conservabat; nam propter eximiam pulchritudinem etiam
|
|
hostibus digna quam sanctissime colerent videbatur. Ali-
|
73.1
|
quot saeculis post P. Scipio bello Punico tertio Carthaginem
|
|
cepit; qua in victoria,—videte hominis virtutem et dili-
|
|
gentiam, ut et domesticis praeclarissimae virtutis exemplis
|
|
gaudeatis et eo maiore odio dignam istius incredibilem
|
5
|
audaciam iudicetis,—convocatis Siculis omnibus, quod diu-
|
|
tissime saepissimeque Siciliam vexatam a Carthaginiensibus
|
|
esse cognorat, iubet omnia conquiri; pollicetur sibi magnae
|
|
curae fore ut omnia civitatibus, quae cuiusque fuissent,
|
|
restituerentur. Tum illa quae quondam erant Himera
|
10
|
sublata, de quibus antea dixi, Thermitanis sunt reddita,
|
|
tum alia Gelensibus, alia Agrigentinis, in quibus etiam ille
|
|
nobilis taurus, quem crudelissimus omnium tyrannorum
|
|
Phalaris habuisse dicitur, quo vivos supplici causa demittere
|
|
homines et subicere flammam solebat. Quem taurum cum
|
15
|
Scipio redderet Agrigentinis, dixisse dicitur aequum esse
|
|
illos cogitare utrum esset Agrigentinis utilius, suisne servire
|
|
anne populo Romano obtemperare, cum idem monumentum
|
|
et domesticae crudelitatis et nostrae mansuetudinis haberent.
|
|