Hanc virtutem Agrigentinorum imitati sunt Assorini
|
2.4.96.1
|
postea, viri fortes et fideles, sed nequaquam ex tam ampla
|
|
neque tam ex nobili civitate. Chrysas est amnis qui per
|
|
Assorinorum agros fluit; is apud illos habetur deus et reli-
|
|
gione maxima colitur. Fanum eius est in agro, propter ipsam
|
5
|
viam qua Assoro itur Hennam; in eo Chrysae simulacrum
|
|
est praeclare factum e marmore. Id iste poscere Assorinos
|
|
propter singularem eius fani religionem non ausus est;
|
|
Tlepolemo dat et Hieroni negotium. Illi noctu facta manu
|
|
armataque veniunt, foris aedis effringunt; aeditumi custo-
|
10
|
desque mature sentiunt; signum quod erat notum vicinitati
|
|
bucina datur; homines ex agris concurrunt; eicitur fuga-
|
|
turque Tlepolemus, neque quicquam ex fano Chrysae
|
|
praeter unum perparvulum signum ex aere desideratum est.
|
|
Matris Magnae fanum apud Enguinos est,—iam enim
|
97.1
|
mihi non modo breviter de uno quoque dicendum, sed
|
|
etiam praetereunda videntur esse permulta, ut ad maiora
|
|
istius et inlustriora in hoc genere furta et scelera veniamus:
|
|
in hoc fano loricas galeasque aeneas, caelatas opere Corin-
|
5
|
thio, hydriasque grandis simili in genere atque eadem arte
|
|
perfectas idem ille Scipio, vir omnibus rebus praecellentis-
|
|
simus, posuerat et suum nomen inscripserat. Quid iam
|
|
de isto plura dicam aut querar? Omnia illa, iudices,
|
|
abstulit, nihil in religiosissimo fano praeter vestigia violatae
|
10
|
religionis nomenque P. Scipionis reliquit; hostium spolia,
|
|
monumenta imperatorum, decora atque ornamenta fanorum
|
|
posthac his praeclaris nominibus amissis in instrumento
|
|
atque in supellectile Verris nominabuntur. Tu videlicet
|
98.1
|
solus vasis Corinthiis delectaris, tu illius aeris temperationem,
|
|
tu operum liniamenta sollertissime perspicis! Haec Scipio
|
|
ille non intellegebat, homo doctissimus atque humanissi-
|
|
mus: tu sine ulla bona arte, sine humanitate, sine ingenio,
|
5
|
sine litteris, intellegis et iudicas! Vide ne ille non solum
|
|
temperantia sed etiam intellegentia te atque istos qui se
|
|
elegantis dici volunt vicerit. Nam quia quam pulchra essent
|
|
intellegebat, idcirco existimabat ea non ad hominum luxu-
|
|
riem, sed ad ornatum fanorum atque oppidorum esse facta,
|
10
|
†ut posteris nostris monumenta religiosa esse videantur†.
|
|