LIBER TERTIVS
DE FRVMENTO
  Omnes qui alterum, iudices, nullis impulsi inimicitiis, 2.3.1.1
nulla privatim laesi iniuria, nullo praemio adducti in iudi-
cium rei publicae causa vocant providere debent non solum
quid oneris in praesentia tollant, sed quantum in omnem
vitam negoti suscipere conentur. Legem enim sibi ipsi 5
dicunt innocentiae continentiae virtutumque omnium qui ab
altero rationem vitae reposcunt, atque eo magis si id, ut
ante dixi, faciunt nulla re commoti alia nisi utilitate communi.
Nam qui sibi hoc sumpsit, ut corrigat mores aliorum ac 2.1
peccata reprehendat, quis huic ignoscat si qua in re ipse ab
religione offici declinarit? Quapropter hoc etiam magis ab
omnibus eius modi civis laudandus ac diligendus est, quod
non solum ab re publica civem improbum removet, verum 5
etiam se ipsum eius modi fore profitetur ac praestat ut sibi
non modo communi voluntate virtutis atque offici, sed
etiam vi quadam magis necessaria recte sit honesteque
vivendum. Itaque hoc, iudices, ex homine clarissimo atque 3.1
eloquentissimo, L. Crasso, saepe auditum est, cum se nullius
rei tam paenitere diceret quam quod C. Carbonem umquam
in iudicium vocavisset; minus enim liberas omnium rerum
voluntates habebat, et vitam suam pluribus quam vellet 5
observari oculis arbitrabatur. Atque ille his praesidiis
ingeni fortunaeque munitus tamen hac cura continebatur,
quam sibi nondum confirmato consilio sed ineunte aetate
susceperat, <cum> minus etiam praecipitur eorum virtus et
integritas qui ad hanc rem adulescentuli, quam qui iam 10
firmata aetate descendunt. Illi enim, ante quam potue-
runt existimare quanto liberior vita sit eorum qui neminem
accusarint, gloriae causa atque ostentationis accusant: nos
qui iam et quid facere et quantum iudicare possemus
ostendimus, nisi facile cupiditates nostras teneremus, num- 15
quam ipsimet nobis praecideremus istam licentiam liberta-
temque vivendi.