Hanc tu licentiam diripiendorum aratorum cum decu- 2.3.32.1
manis, hoc est cum Apronio permisisses, ut quantum vellet
posceret, quantum poposcisset auferret, hoc tibi defensionis
ad iudicium tuum comparabas, habuisse te edictum recu-
peratores daturum in octuplum? Si mehercule ex omni 5
copia conventus Syracusani, splendidissimorum honestissi-
morumque hominum, faceres potestatem aratori non modo
reiciendi sed etiam sumendi recuperatores, tamen hoc
novum genus iniuriae ferre nemo posset, te, cum tuos
omnis fructus publicano tradidisses et rem de manibus 10
amisisses, tum bona tua repetere ac persequi lite atque
iudicio. Cum vero verbo iudicium sit in edicto, re quidem 33.1
vera tuorum comitum, hominum nequissimorum, conlusio
cum decumanis, sociis tuis atque adeo procuratoribus, tamen
audes ullius mentionem iudici facere? praesertim cum id
non modo oratione mea sed etiam re ipsa refellatur, quod 5
in tantis incommodis aratorum iniuriisque decumanorum
nullum ex isto praeclaro edicto non modo factum sed ne
postulatum quidem iudicium invenitur.
  Erit tamen in aratores lenior quam videtur. Nam qui in 34.1
decumanos octupli iudicium se daturum edixit, idem habuit
in edicto se in aratorem in quadruplum daturum. Quis
hunc audet dicere aratoribus infestum aut inimicum fuisse?
quanto lenior est quam in publicanum! Edixit ut, quod 5
decumanus edidisset sibi dari oportere, id ab aratore magi-
stratus Siculus exigeret. Quid est reliqui iudici quod in
aratorem dari possit? 'Non malum est,' inquit, 'esse
istam formidinem, ut, cum exactum sit ab aratore, tamen
ne se commoveat reliquus metus iudici sit.' Si iudicio 10
vis a me exigere, remove Siculum magistratum: si hanc
vim adhibes, quid opus est iudicio? Quis porro erit quin
malit decumanis tuis dare quod poposcerint, quam ab
adseculis tuis quadruplo condemnari?