Hoc persaepe facitis, ut, cum aliquid non veri simile 1.69.1
dicatis et effugere reprehensionem velitis, adferatis
aliquid quod omnino ne fieri quidem possit, ut satius
fuerit illud ipsum de quo ambigebatur concedere quam
tam inpudenter resistere. Velut Epicurus cum videret, 5
si atomi ferrentur in locum inferiorem suopte pondere,
nihil fore in nostra potestate, quod esset earum motus
certus et necessarius, invenit quo modo necessitatem
effugeret, quod videlicet Democritum fugerat: ait ato-
mum, cum pondere et gravitate directo deorsus fera- 10
tur, declinare paululum. hoc dicere turpius est quam 70.1
illud quod vult non posse defendere. Idem facit contra
dialecticos; a quibus cum traditum sit in omnibus di-
iunctionibus, in quibus "aut etiam aut non" poneretur,
alterum utrum esse verum, pertimuit ne, si concessum 5
esset huius modi aliquid "aut vivet cras aut non vivet
Epicurus", alterutrum fieret necessarium: totum hoc
"aut etiam aut non" negavit esse necessarium; quo quid
dici potuit obtusius? Urguebat Arcesilas Zenonem,
cum ipse falsa omnia diceret quae sensibus viderentur, 10
Zenon autem non nulla visa esse falsa non omnia; ti-
muit Epicurus ne, si unum visum esset falsum, nullum
esset verum: omnes sensus veri nuntios dixit esse.
Nihil horum nisi †valde; graviorem enim plagam ac-
cipiebat ut leviorem repelleret. 15
  Idem facit in natura deorum: dum individuorum cor- 71.1
porum concretionem fugit ne interitus et dissipatio
consequatur, negat esse corpus deorum sed tamquam
corpus, nec sanguinem sed tamquam sanguinem. Mira-
bile videtur quod non rideat haruspex cum haruspicem 5
viderit; hoc mirabilius quam vos inter vos risum
tenere possitis? "non est corpus sed quasi corpus":
hoc intellegerem quale esset, si in cereis fingeretur aut
fictilibus figuris; in deo quid sit quasi corpus aut quid
sit quasi sanguis intellegere non possum. ne tu qui- 10
dem Vellei, sed non vis fateri.