Et tu quidem Vellei non vestro more sed dialecti-
|
1.89.1
|
corum, quae funditus gens vestra non novit, <an-
|
|
gustia> argumenti sententiam conclusisti. Beatos esse
|
|
deos sumpsisti: concedimus. beatum autem esse
|
|
sine virtute neminem posse: id quoque damus, et
|
5
|
libenter quidem. virtutem autem sine ratione con-
|
|
stare non posse: conveniat id quoque necesse est.
|
|
Adiungis nec rationem esse nisi in hominis figura.
|
|
quem tibi hoc daturum putas? si enim ita esset, quid
|
|
opus erat te gradatim istuc pervenire? sumpsisses tuo
|
10
|
iure. quod autem est istuc gradatim? nam a beatis ad
|
|
virtutem, a virtute ad rationem video te venisse gradi-
|
|
bus; a ratione ad humanam figuram quo modo acce-
|
|
dis? praecipitare istuc quidem est, non descendere.
|
|
Nec vero intellego cur maluerit Epicurus deos homi-
|
90.1
|
num similes dicere quam homines deorum. quaeres
|
|
quid intersit; si enim hoc illi simile sit, esse illud huic.
|
|
video, sed hoc dico, non ab hominibus formae figuram
|
|
venisse ad deos; di enim semper fuerunt, nati num-
|
5
|
quam sunt, si quidem aeterni sunt futuri; at homines
|
|
nati; ante igitur humana forma quam homines, eaque
|
|
erant forma dii inmortales: non ergo illorum humana
|
|
forma sed nostra divina dicenda est.
|
|
Verum hoc quidem ut voletis; illud quaero, quae fu-
|
10
|
erit tanta fortuna (nihil enim ratione in rerum natura
|
|
factum esse vultis)—sed tamen quis iste tantus casus,
|
91.1
|
unde tam felix concursus atomorum, ut repente ho-
|
|
mines deorum forma nascerentur? Seminane deorum
|
|
decidisse de caelo putamus in terras et sic homines
|
|
patrum similes extitisse? vellem diceretis; deorum
|
5
|
cognationem agnoscerem non invitus. nihil tale dici-
|
|
tis, sed casu esse factum ut essemus similes deorum.
|
|
Et nunc argumenta quaerenda sunt quibus hoc refella-
|
|
tur. utinam tam facile vera invenire possim quam falsa
|
|
convincere.
|
10
|