Quae autem istae imagines vestrae aut unde? a De-
|
1.107.4
|
mocrito omnino haec licentia; sed et ille reprehensus a
|
5
|
multis est, nec vos exitum reperitis, totaque res vacil-
|
|
lat et claudicat. nam quid est quod minus probari pos-
|
|
sit, omnium in me incidere imagines, Homeri Archi-
|
|
lochi Romuli Numae Pythagorae Platonis—nec ea
|
|
forma qua illi fuerunt: quo modo illi ergo? et quorum
|
10
|
imagines: Orpheum poetam docet Aristoteles numquam
|
|
fuisse, et hoc Orphicum carmen Pythagorei ferunt cuius-
|
|
dam fuisse Cerconis; at Orpheus, id est imago eius ut
|
|
vos vultis, in animum meum saepe incurrit. Quid quod
|
108.1
|
eiusdem hominis in meum aliae aliae in tuum; quid
|
|
quod earum rerum quae numquam omnino fuerunt ne-
|
|
que esse potuerunt, ut Scyllae ut Chimaerae; quid quod
|
|
hominum locorum urbium earum quas numquam vidi-
|
5
|
mus; quid quod simul ac mihi collibitum est praesto
|
|
est imago; quid quod etiam ad dormientem veniunt
|
|
invocatae. tota res Vellei nugatoria est. Vos autem non
|
|
modo oculis imagines sed etiam animis inculcatis: tan-
|
|
ta est inpunitas garriendi. At quam licenter. "Fluen-
|
109.1
|
tium frequenter transitio fit visionum, ut e multis una
|
|
videatur." Puderet me dicere non intellegere, si vos ipsi
|
|
intellegeretis qui ista defenditis. quo modo enim pro-
|
|
bas continenter imagines ferri, aut si continenter, quo
|
5
|
modo aeterne? "Innumerabilitas" inquit "suppeditat
|
|
atomorum". Num eadem ergo ista faciet ut sint omnia
|
|
sempiterna? Confugis ad aequilibritatem (sic enim
|
|
ἰσονομίαν si placet appellemus) et ais, quoniam sit
|
|
natura mortalis, inmortalem etiam esse oportere. isto
|
10
|
modo, quoniam homines mortales sunt, sint aliqui in-
|
|
mortales, et quoniam nascuntur in terra, nascantur in
|
|
aqua. "Et quia sunt quae interimant, sint quae con-
|
|
servent." Sint sane, sed ea conservent quae sunt; deos
|
|
istos esse non sentio. Omnis tamen ista rerum effigies
|
110.1
|
ex individuis quo modo corporibus oritur? quae etiam
|
|
si essent, quae nulla sunt, pellere sepse et agitari inter
|
|
se concursu fortasse possent, formare figurare colorare
|
|
animare non possent. Nullo igitur modo inmortalem
|
5
|
deum efficitis.
|
|