Atque ex hoc quoque intellegi poterit in eo inesse
|
2.32.12
|
intellegentiam, quod certe est mundus melior quam
|
|
ulla natura. ut enim nulla pars est corporis nostri
|
|
quae non minoris sit quam nosmet ipsi sumus, sic
|
15
|
mundum universum pluris esse necesse est quam par-
|
|
tem aliquam universi. quod si ita est, sapiens sit mun-
|
|
dus necesse est. nam ni ita esset, hominem qui esset
|
|
mundi pars, quoniam rationis esset particeps, pluris
|
|
esse quam mundum omnem oporteret.
|
20
|
Atque etiam si a primis incohatisque naturis ad
|
33.1
|
ultimas perfectasque volumus procedere, ad deorum
|
|
naturam perveniamus necesse est. Prima enim ani-
|
|
madvertimus a natura sustineri ea quae gignantur e
|
|
terra, quibus natura nihil tribuit amplius quam ut ea
|
5
|
alendo atque augendo tueretur. bestiis autem sensum
|
34.1
|
et motum dedit et cum quodam adpetitu accessum ad
|
|
res salutares a pestiferis recessum. hoc homini am-
|
|
plius, quod addidit rationem, qua regerentur animi
|
|
adpetitus, qui tum remitterentur tum continerentur.
|
5
|
quartus autem est gradus et altissimus eorum qui na-
|
|
tura boni sapientesque gignuntur, quibus a principio
|
|
innascitur ratio recta constansque, quae supra ho-
|
|
minem putanda est deoque tribuenda id est mundo,
|
|
in quo necesse est perfectam illam atque absolutam in-
|
10
|
esse rationem. Neque enim dici potest in ulla rerum
|
35.1
|
institutione non esse aliquid extremum atque perfec-
|
|
tum. ut enim in vite ut in pecude, nisi quae vis obstitit,
|
|
videmus naturam suo quodam itinere ad ultimum per-
|
|
venire, atque ut pictura et fabrica ceteraeque artes ha-
|
5
|
bent quendam absoluti operis effectum, sic in omni
|
|
natura ac multo etiam magis necesse est absolvi ali-
|
|
quid ac perfici. etenim ceteris naturis multa externa
|
|
quo minus perficiantur possunt obsistere, universam
|
|
autem naturam nulla res potest impedire propterea
|
10
|
quod omnis naturas ipsa cohibet et continet. Quo-
|
|
circa necesse est esse quartum illum et altissimum gra-
|
|
dum quo nulla vis possit accedere. is autem est gradus
|
36.1
|
in quo rerum omnium natura ponitur; quae quoniam
|
|
talis est ut et praesit omnibus et eam nulla res possit
|
|
inpedire, necesse est intellegentem esse mundum et
|
|
quidem etiam sapientem.
|
5
|