Tum Cotta 'Quam simile istud sit' inquit 'tu videris.
|
3.9.1
|
nam ego neque in causis, si quid est evidens de quo
|
|
inter omnis conveniat, argumentari soleo (perspicuitas
|
|
enim argumentatione elevatur) nec si id facerem in
|
|
causis forensibus idem facerem in hac suptilitate ser-
|
5
|
monis. cur coniveres autem altero oculo causa non
|
|
esset, cum idem obtutus esset amborum et cum rerum
|
|
natura, quam tu sapientem esse vis, duo lumina ab
|
|
animo ad oculos perforata nos habere voluisset. sed
|
|
quia non confidebas tam esse id perspicuum quam tu
|
10
|
velis, propterea multis argumentis deos esse docere
|
|
voluisti. mihi enim unum sat erat, ita nobis maioris
|
|
nostros tradidisse. sed tu auctoritates contemnis, ra-
|
|
tione pugnas; patere igitur rationem meam cum tua
|
10.1
|
ratione contendere.
|
|
Adfers haec omnia argumenta cur dii sint, remque
|
|
mea sententia minime dubiam argumentando dubiam
|
|
facis; mandavi enim memoriae non numerum solum
|
5
|
sed etiam ordinem argumentorum tuorum. Primum
|
|
fuit, cum caelum suspexissemus statim nos intellegere
|
|
esse aliquod numen quo haec regantur. ex hoc illud
|
|
etiam "aspice hoc sublime candens, quem invocant
|
|
omnes Iovem": quasi vero quisquam nostrum istum po-
|
11.1
|
tius quam Capitolinum Iovem appellet, aut hoc perspi-
|
|
cuum sit constetque inter omnes, eos esse deos quos
|
|
tibi Velleius multique praeterea ne animantis quidem
|
|
esse concedant. Grave etiam argumentum tibi videba-
|
5
|
tur, quod opinio de dis inmortalibus et omnium esset
|
|
et cottidie cresceret: placet igitur tantas res opinione
|
|
stultorum iudicari, vobis praesertim qui illos insanos
|
|
esse dicatis? "At enim praesentis videmus deos, ut
|
|
apud Regillum Postumius, in Salaria Vatinius"—nes-
|
10
|
cio quid etiam de Locrorum apud Sagram proelio.
|
|
quos igitur tu Tyndaridas appellabas id est homines
|
|
homine natos, et quos Homerus, qui recens ab illorum
|
|
aetate fuit, sepultos esse dicit Lacedaemone, eos tu
|
|
cum cantheriis albis nullis calonibus obviam Vatinio
|
15
|
venisse existimas et victoriam populi Romani Vatinio
|
|
potius homini rustico quam M. Catoni qui tum erat
|
|
princeps nuntiavisse? ergo et illud in silice quod hodie
|
|
apparet apud Regillum tamquam vestigium ungulae
|
|
Castoris equi credis esse? nonne mavis illud credere,
|
12.1
|
quod probari potest, animos praeclarorum hominum,
|
|
quales isti Tyndaridae fuerunt, divinos esse et aeter-
|
|
nos, quam eos qui semel cremati essent equitare et in
|
|
acie pugnare potuisse; aut si hoc fieri potuisse dicis,
|
5
|
doceas oportet quo modo, nec fabellas aniles proferas.'
|
|