Tum Lucilius 'An tibi' inquit 'fabellae videntur? 3.13.1
nonne <ab> A. Postumio aedem Castori et Polluci in
foro dedicatam, nonne senatus consultum de Vatinio
vides? nam de Sagra Graecorum etiam est volgare
proverbium, qui quae adfirmant certiora esse dicunt 5
quam illa quae apud Sagram. his igitur auctoribus
nonne debes moveri?'
  Tum Cotta 'Rumoribus' inquit 'mecum pugnas Balbe,
ego autem a te rationes requiro *
* * * 10
* secuntur quae futura sunt; effugere enim nemo id 14.1
potest quod futurum est. saepe autem ne utile qui-
dem est scire quid futurum sit; miserum est enim
nihil proficientem angi nec habere ne spei quidem ex-
tremum et tamen commune solacium; praesertim cum 5
vos idem fato fieri dicatis omnia, quod autem semper
ex omni aeternitate verum fuerit id esse fatum: quid
igitur iuvat aut quid adfert ad cavendum scire aliquid
futurum, cum id certe futurum sit? Unde porro ista
divinatio, quis invenit fissum iecoris, quis cornicis can- 10
tum notavit quis sortis? quibus ego credo, nec pos-
sum Atti Navi quem commemorabas lituum contem-
nere, sed qui ista intellecta sint a philosophis de-
beo discere, praesertim cum plurimis de rebus divini
isti mentiantur. "At medici quoque" (ita enim dicebas) 15.1
"saepe falluntur". Quid simile medicina, cuius ego ra-
tionem video, et divinatio, quae unde oriatur non in-
tellego? Tu autem etiam Deciorum devotionibus pla-
catos deos esse censes. quae fuit eorum tanta iniqui- 5
tas, ut placari populo Romano non possent nisi viri
tales occidissent? consilium illud imperatorium fuit,
quod Graeci στρατήγημα appellant, sed eorum impera-
torum qui patriae consulerent vitae non parcerent; re-
bantur enim fore ut exercitus imperatorem equo inci- 10
tato se in hostem inmittentem persequeretur, id quod
evenit. Nam Fauni vocem equidem numquam audivi;
tibi, si audivisse te dicis, credam, etsi Faunus omnino
quid sit nescio. Non igitur adhuc, quantum quidem in
te est Balbe, intellego deos esse; quos equidem credo 15
esse, sed nil docent Stoici.