Illa autem, quae Carneades adferebat, quem ad
|
3.29.1
|
modum dissolvitis: si nullum corpus inmortale sit,
|
|
nullum esse corpus sempiternum: corpus autem in-
|
|
mortale nullum esse, ne individuum quidem nec quod
|
|
dirimi distrahive non possit; cumque omne animal
|
5
|
patibilem naturam habeat, nullum est eorum quod
|
|
effugiat accipiendi aliquid extrinsecus id est quasi
|
|
ferendi et patiendi necessitatem, et si omne animal
|
|
tale est inmortale nullum est. Ergo itidem, si omne
|
|
animal secari ac dividi potest, nullum est eorum in-
|
10
|
dividuum nullum aeternum; atqui omne animal ad
|
|
accipiendam vim externam et ferundam paratum est;
|
|
mortale igitur omne animal et dissolubile et dividuum
|
|
sit necesse est. Ut enim, si omnis cera commutabilis
|
30.1
|
esset, nihil esset cereum quod commutari non posset,
|
|
item nihil argenteum nihil aeneum, si commutabilis
|
|
esset, natura argenti et aeris—similiter igitur, si omnia
|
|
quae sunt * * e quibus cuncta constant mutabilia sunt,
|
5
|
nullum corpus esse potest non mutabile; mutabilia
|
|
autem sunt illa ex quibus omnia constant, ut vobis
|
|
videtur; omne igitur corpus mutabile est. at si esset
|
|
corpus aliquod immortale, non esset omne mutabile;
|
|
ita efficitur ut omne corpus mortale sit. Etenim
|
10
|
omne corpus aut aqua aut aer aut ignis aut terra
|
|
est aut id quod est concretum ex is aut ex aliqua parte
|
|
eorum. horum autem nihil est quin intereat; nam et
|
31.1
|
terrenum omne dividitur, et umor ita mollis est ut
|
|
facile premi conlidique possit; ignis vero et aer omni
|
|
pulsu facillime pellitur naturaque cedens est maxime
|
|
et dissupabilis. praetereaque omnia haec tum intereunt
|
5
|
cum in naturam aliam convertuntur, quod fit cum terra
|
|
in aquam se vertit et cum ex aqua oritur aer ex aere
|
|
aether, cumque eadem vicissim retro commeant. quod
|
|
si <ita est, ut> ea intereant e quibus constet omne
|
|
animal, nullum est animal sempiternum. Et ut haec
|
32.1
|
omittamus, tamen animal nullum inveniri potest quod
|
|
neque natum umquam sit et semper sit futurum. omne
|
|
enim animal sensus habet; sentit igitur et calida et
|
|
frigida et dulcia et amara nec potest ullo sensu iu-
|
5
|
cunda accipere non accipere contraria; si igitur volup-
|
|
tatis sensum capit, doloris etiam capit; quod autem
|
|
dolorem accipit id accipiat etiam interitum necesse
|
|
est; omne igitur animal confitendum est esse mortale.
|
|
Praeterea, si quid est quod nec voluptatem sentiat nec
|
33.1
|
dolorem, id animal esse non potest; sin autem quod
|
|
animal est, id illa necesse est sentiat, et quod ea sentiat
|
|
non potest esse aeternum; et omne animal sentit; nul-
|
|
lum igitur animal aeternum est. Praeterea nullum po-
|
5
|
test esse animal in quo non et adpetitio sit et declinatio
|
|
naturalis. adpetuntur autem quae secundum naturam
|
|
sunt, declinantur contraria; et omne animal adpetit
|
|
quaedam et fugit a quibusdam, quod autem refugit
|
|
id contra naturam est, et quod est contra naturam id
|
10
|
habet vim interemendi. omne ergo animal intereat
|
|
necesse est. Innumerabilia sunt ex quibus effici cogi-
|
34.1
|
que possit nihil esse quod sensum habeat quin id
|
|
intereat; etenim ea ipsa quae sentiuntur, ut frigus ut
|
|
calor <ut> voluptas ut dolor ut cetera, cum amplificata
|
|
sunt interimunt; nec ullum animal est sine sensu;
|
5
|
nullum igitur animal aeternum est. Etenim aut sim-
|
|
plex est natura animantis, ut vel terrena sit vel ignea
|
|
vel animalis vel umida, quod quale sit ne intellegi
|
|
quidem potest, aut concretum ex pluribus naturis, qua-
|
|
rum suum quaeque locum habeat quo naturae vi
|
10
|
feratur, alia infimum alia summum alia medium.
|
|
haec ad quoddam tempus cohaerere possunt, semper
|
|
autem nullo modo possunt; necesse est enim in suum
|
|
quaeque locum natura rapiatur. nullum igitur animal
|
|
est sempiternum.
|
15
|