At multa falsa. Immo obscura fortasse nobis. Sed 1.60.1
sint falsa quaedam; contra vera quid dicimus? Quae
quidem multo plura evenirent, si ad quietem integri
iremus. Nunc onusti cibo et vino perturbata et con-
fusa cernimus. Vide, quid Socrates in Platonis Politia 5
loquatur. Dicit enim: 'Cum dormientibus ea pars
animi, quae mentis et rationis sit particeps,
sopita langueat, illa autem, in qua feritas quae-
dam sit atque agrestis inmanitas, cum sit in-
moderato obstupefacta potu atque pastu, ex- 10
sultare eam in somno inmoderateque iactari.
Itaque huic omnia visa obiciuntur a mente ac
ratione vacua, ut aut cum matre corpus mi-
scere videatur aut cum quovis alio vel homine
vel deo, saepe belua, atque etiam trucidare 15
aliquem et impie cruentari multaque facere
inpure atque taetre cum temeritate et inpu-
dentia. At qui salubri et moderato cultu at- 61.1
que victu quieti se tradiderit ea parte animi,
quae mentis et consilii est, agitata et erecta
saturataque bonarum cogitationum epulis, ea-
que parte animi, quae voluptate alitur, nec 5
inopia enecta nec satietate affluenti (quorum
utrumque praestringere aciem mentis solet,
sive deest naturae quippiam sive abundat at-
que affluit), illa etiam tertia parte animi, in
qua irarum existit ardor, sedata atque re- 10
stincta, tum eveniet duabus animi temerariis
partibus compressis, ut illa tertia pars ratio-
nis et mentis eluceat et se vegetam ad som-
niandum acremque praebeat, tum ei visa quie-
tis occurrent tranquilla atque veracia.' Haec 15
verba ipsa Platonis expressi.