Epicurum igitur audiemus potius? Namque Car-
|
1.62.1
|
neades concertationis studio modo hoc, modo illud
|
|
ait; ille, quod sentit; sentit autem nihil umquam ele-
|
|
gans, nihil decorum. Hunc ergo antepones Platoni
|
|
et Socrati? qui ut rationem non redderent, auctoritate
|
5
|
tamen hos minutos philosophos vincerent. Iubet igi-
|
|
tur Plato sic ad somnum proficisci corporibus adfectis,
|
|
ut nihil sit, quod errorem animis perturbationemque
|
|
adferat. Ex quo etiam Pythagoriis interdictum pu-
|
|
tatur, ne faba vescerentur, quod habet inflationem
|
10
|
magnam is cibus tranquillitati mentis quaerenti vera
|
|
contrariam. Cum ergo est somno sevocatus animus
|
63.1
|
a societate et a contagione corporis, tum meminit
|
|
praeteritorum, praesentia cernit, futura providet; iacet
|
|
enim corpus dormientis ut mortui, viget autem et
|
|
vivit animus. Quod multo magis faciet post mor-
|
5
|
tem, cum omnino corpore excesserit. Itaque adpro-
|
|
pinquante morte multo est divinior. Nam et id ipsum
|
|
vident, qui sunt morbo gravi et mortifero adfecti,
|
|
instare mortem; itaque iis occurrunt plerumque ima-
|
|
gines mortuorum, tumque vel maxume laudi student,
|
10
|
eosque, qui secus, quam decuit, vixerunt, peccatorum
|
|
suorum tum maxume paenitet. Divinare autem mo-
|
64.1
|
rientes illo etiam exemplo confirmat Posidonius, quod
|
|
adfert, Rhodium quendam morientem sex aequales no-
|
|
minasse et dixisse, qui primus eorum, qui secundus,
|
|
qui deinde deinceps moriturus esset. Sed tribus mo-
|
5
|
dis censet deorum adpulsu homines somniare, uno,
|
|
quod provideat animus ipse per sese, quippe qui
|
|
deorum cognatione teneatur, altero, quod plenus aër
|
|
sit inmortalium animorum, in quibus tamquam in-
|
|
signitae notae veritatis appareant, tertio, quod ipsi
|
10
|
di cum dormientibus conloquantur. Idque, ut modo
|
|
dixi, facilius evenit adpropinquante morte, ut animi
|
|
futura augurentur. Ex quo et illud est Callani, de quo
|
65.1
|
ante dixi, et Homerici Hectoris, qui moriens propin-
|
|
quam Achilli mortem denuntiat. Neque enim illud
|
|
verbum temere consuetudo adprobavisset, si ea res
|
|
nulla esset omnino:
|
5
|
Praésagibat ánimus frustra me íre, cum exirém domo.
|
|
Sagire enim sentire acute est; ex quo sagae anus,
|
|
quia multa scire volunt, et sagaces dicti canes. Is
|
|
igitur, qui ante sagit, quam oblata res est, dicitur
|
|
praesagire, id est futura ante sentire.
|
10
|