Sed adfers in tauri opimi extis immolante Caesare
|
2.36.13
|
cor non fuisse; id quia non potuerit accidere, ut
|
|
sine corde victuma illa viveret, iudicandum esse tum
|
15
|
interisse cor, cum immolaretur. Qui fit, ut alterum
|
37.1
|
intellegas, sine corde non potuisse bovem vivere, alte-
|
|
rum non videas, cor subito non potuisse nescio quo
|
|
avolare? Ego enim possum vel nescire, quae vis sit
|
|
cordis ad vivendum, vel suspicari contractum aliquo
|
5
|
morbo bovis exile et exiguum et vietum cor et dissi-
|
|
mile cordis fuisse; tu vero quid habes, quare putes,
|
|
si paulo ante cor fuerit in tauro opimo, subito id in
|
|
ipsa immolatione interisse? an quod aspexit vestitu
|
|
purpureo excordem Caesarem, ipse corde privatus est?
|
10
|
Urbem philosophiae, mihi crede, proditis, dum castella
|
|
defenditis; nam, dum haruspicinam veram esse vultis,
|
|
physiologiam totam pervertitis. Caput est in iecore,
|
|
cor in extis; iam abscedet, simul ac molam et vinum
|
|
insperseris; deus id eripiet, vis aliqua conficiet aut
|
15
|
exedet. Non ergo omnium ortus atque obitus natura
|
|
conficiet, et erit aliquid, quod aut ex nihilo oriatur
|
|
aut in nihilum subito occidat. Quis hoc physicus
|
|
dixit umquam? haruspices dicunt; his igitur quam
|
|
physicis credendum potius existumas? Quid? cum plu-
|
38.1
|
ribus deis immolatur, qui tandem evenit, ut litetur
|
|
aliis, aliis non litetur? quae autem inconstantia deorum
|
|
est, ut primis minentur extis, bene promittant secun-
|
|
dis? aut tanta inter eos dissensio, saepe etiam inter
|
5
|
proxumos, ut Apollinis exta bona sint, Dianae non
|
|
bona? Quid est tam perspicuum quam, cum fortuito
|
|
hostiae adducantur, talia cuique exta esse, qualis cui-
|
|
que obtigerit hostia? At enim id ipsum habet aliquid
|
|
divini, quae cuique hostia obtingat, tamquam in sor-
|
10
|
tibus, quae cui ducatur. Mox de sortibus; quamquam
|
|
tu quidem non hostiarum causam confirmas sortium
|
|
similitudine, sed infirmas sortis conlatione hostiarum.
|
|
An, cum in Aequimaelium misimus, qui adferat agnum,
|
39.1
|
quem immolemus, is mihi agnus adfertur, qui habet
|
|
exta rebus accommodata, et ad eum agnum non casu,
|
|
sed duce deo servus deducitur? Nam si casum in eo
|
|
quoque dicis esse quasi sortem quandam cum deorum
|
5
|
voluntate coniunctam, doleo tantam Stoicos nostros
|
|
Epicureis inridendi sui facultatem dedisse; non enim
|
|
ignoras, quam ista derideant. Et quidem illi facilius
|
40.1
|
facere possunt; deos enim ipsos iocandi causa induxit
|
|
Epicurus perlucidos et perflabilis et habitantis tam-
|
|
quam inter duos lucos sic inter duos mundos propter
|
|
metum ruinarum, eosque habere putat eadem membra,
|
5
|
quae nos, nec usum ullum habere membrorum. Ergo
|
|
hic circumitione quadam deos tollens recte non dubi-
|
|
tat divinationem tollere; sed non, ut hic sibi constat,
|
|
item Stoici. Illius enim deus nihil habens nec sui
|
|
nec alieni negotii non potest hominibus divinationem
|
10
|
inpertire; vester autem deus potest non inpertire, ut
|
|
nihilo minus mundum regat et hominibus consulat.
|
|
Cur igitur vos induitis in eas captiones, quas num-
|
41.1
|
quam explicetis? Ita enim, cum magis properant, con-
|
|
cludere solent: 'Si di sunt, est divinatio; sunt
|
|
autem di; est ergo divinatio.' Multo est proba-
|
|
bilius: 'non est autem divinatio; non sunt ergo di.'
|
5
|
Vide, quam temere committant, ut, si nulla sit divi-
|
|
natio, nulli sint di. Divinatio enim perspicue tollitur,
|
|
deos esse retinendum est.
|
|