Placet igitur, quoniam omnis disputatio de officio 1.7.1
futura est, ante definire, quid sit officium, quod a
Panaetio praetermissum esse miror. Omnis enim, quae
a ratione suscipitur de aliqua re institutio, debet a de-
finitione proficisci, ut intellegatur, quid sit id de quo 5
disputetur.
  Omnis de officio duplex est quaestio. Unum genus
est, quod pertinet ad finem bonorum, alterum, quod
positum est in praeceptis, quibus in omnes partes usus
vitae conformari possit. Superioris generis huiusmodi 10
sunt exempla, omniane officia perfecta sint, num quod
officium aliud alio maius sit et quae sunt generis
eiusdem.
  Quorum autem officiorum praecepta traduntur, ea
quamquam pertinent ad finem bonorum, tamen minus 15
id apparet, quia magis ad institutionem vitae com-
munis spectare videntur; de quibus est nobis his li-
bris explicandum.
  Atque etiam alia divisio est officii. Nam et medium 8.1
quoddam officium dicitur et perfectum. Perfectum of-
ficium rectum, opinor, vocemus, quoniam Graeci κατ-
όρθωμα, hoc autem commune officium vocant. Atque
ea sic definiunt, ut rectum quod sit, id officium per- 5
fectum esse definiant; medium autem officium id esse
dicunt, quod cur factum sit, ratio probabilis reddi pos-
sit. Triplex igitur est, ut Panaetio videtur, consilii 9.1
capiendi deliberatio. Nam aut honestumne factu sit
an turpe dubitant id, quod in deliberationem cadit;
in quo considerando saepe animi in contrarias senten-
tias distrahuntur. Tum autem aut anquirunt aut con- 5
sultant ad vitae commoditatem iucunditatemque, ad
facultates rerum atque copias, ad opes, ad potentiam,
quibus et se possint iuvare et suos, conducat id necne,
de quo deliberant; quae deliberatio omnis in rationem
utilitatis cadit. Tertium dubitandi genus est, cum pu- 10
gnare videtur cum honesto id, quod videtur esse utile.
Cum enim utilitas ad se rapere, honestas contra revo-
care ad se videtur, fit ut distrahatur in deliberando
animus afferatque ancipitem curam cogitandi. Hac di- 10.1
visione, cum praeterire aliquid maximum vitium in
dividendo sit, duo praetermissa sunt. Nec enim solum,
utrum honestum an turpe sit, deliberari solet, sed
etiam duobus propositis honestis utrum honestius, 5
itemque duobus propositis utilibus utrum utilius. Ita
quam ille triplicem putavit esse rationem in quinque
partes distribui debere reperitur. Primum igitur est
de honesto, sed dupliciter, tum pari ratione de utili,
post de comparatione eorum disserendum. Principio 11.1
generi animantium omni est a natura tributum, ut se,
vitam corpusque tueatur, declinet ea, quae nocitura
videantur, omniaque, quae sint ad vivendum neces-
saria anquirat et paret, ut pastum, ut latibula, ut alia 5
generis eiusdem.