Quoniam autem vivitur non cum perfectis homini-
|
1.46.1
|
bus planeque sapientibus, sed cum iis, in quibus prae-
|
|
clare agitur, si sunt simulacra virtutis, etiam hoc in-
|
|
tellegendum puto, neminem omnino esse neglegen-
|
|
dum, in quo aliqua significatio virtutis appareat, co-
|
5
|
lendum autem esse ita quemque maxime, ut quisque
|
|
maxime virtutibus his lenioribus erit ornatus, mo-
|
|
destia, temperantia, hac ipsa, de qua multa iam dicta
|
|
sunt, iustitia. Nam fortis animus et magnus in homine
|
|
non perfecto nec sapiente ferventior plerumque est,
|
10
|
illae virtutes bonum virum videntur potius attingere.
|
|
Atque haec in moribus.
|
|
De benivolentia autem, quam quisque habeat erga
|
47.1
|
nos, primum illud est in officio, ut ei plurimum tri-
|
|
buamus, a quo plurimum diligamur, sed benivolen-
|
|
tiam non adulescentulorum more ardore quodam amo-
|
|
ris, sed stabilitate potius et constantia iudicemus. Sin
|
5
|
erunt merita, ut non ineunda, sed referenda sit gratia,
|
|
maior quaedam cura adhibenda est; nullum enim of-
|
|
ficium referenda gratia magis necessarium est. Quod-
|
48.1
|
si ea, quae utenda acceperis, maiore mensura, si modo
|
|
possis, iubet reddere Hesiodus, quidnam beneficio pro-
|
|
vocati facere debemus? An imitari agros fertiles, qui
|
|
multo plus efferunt, quam acceperunt? Etenim si in
|
5
|
eos, quos speramus nobis profuturos, non dubitamus,
|
|
officia conferre, quales in eos esse debemus, qui iam
|
|
profuerunt? Nam cum duo genera liberalitatis sint,
|
|
unum dandi beneficii, alterum reddendi, demus necne
|
|
in nostra potestate est, non reddere viro bono non
|
10
|
licet, modo id facere possit sine iniuria. Acceptorum
|
49.1
|
autem beneficiorum sunt dilectus habendi, nec du-
|
|
bium, quin maximo cuique plurimum debeatur. In
|
|
quo tamen inprimis, quo quisque animo, studio, beni-
|
|
volentia fecerit, ponderandum est. Multi enim faciunt
|
5
|
multa temeritate quadam sine iudicio, vel morbo in
|
|
omnes vel repentino quodam quasi vento impetu
|
|
animi incitati; quae beneficia aeque magna non sunt
|
|
habenda atque ea, quae iudicio, considerate constan-
|
|
terque delata sunt. Sed in collocando beneficio et in
|
10
|
referenda gratia, si cetera paria sunt, hoc maxime of-
|
|
ficii est, ut quisque opis indigeat, ita ei potissimum
|
|
opitulari; quod contra fit a plerisque; a quo enim plu-
|
|
rimum sperant, etiamsi ille iis non eget, tamen ei po-
|
|
tissimum inserviunt.
|
15
|