Formam quidem ipsam, Marce fili, et tamquam fa-
|
1.15.1
|
ciem honesti vides, 'quae si oculis cerneretur, mira-
|
|
biles amores ut ait Plato, excitaret sapientiae'. Sed
|
|
omne, quod est honestum, id quattuor partium oritur
|
|
ex aliqua. Aut enim in perspicientia veri sollertiaque
|
5
|
versatur aut in hominum societate tuenda tribuen-
|
|
doque suum cuique et rerum contractarum fide aut
|
|
in animi excelsi atque invicti magnitudine ac robore
|
|
aut in omnium, quae fiunt quaeque dicuntur ordine et
|
|
modo, in quo inest modestia et temperantia. Quae
|
10
|
quattuor quamquam inter se colligata atque implicata
|
|
sunt, tamen ex singulis certa officiorum genera na-
|
|
scuntur, velut ex ea parte, quae prima descripta est, in
|
|
qua sapientiam et prudentiam ponimus, inest inda-
|
|
gatio atque inventio veri, eiusque virtutis hoc munus
|
15
|
est proprium. Ut enim quisque maxime perspicit, quid
|
16.1
|
in re quaque verissimum sit quique acutissime et ce-
|
|
lerrime potest et videre et explicare rationem, is pru-
|
|
dentissimus et sapientissimus rite haberi solet. Quo-
|
|
circa huic quasi materia, quam tractet et in qua verse-
|
5
|
tur, subiecta est veritas. Reliquis autem tribus virtuti-
|
17.1
|
bus necessitates propositae sunt ad eas res parandas
|
|
tuendasque, quibus actio vitae continetur, ut et so-
|
|
cietas hominum coniunctioque servetur et animi ex-
|
|
cellentia magnitudoque cum in augendis opibus utili-
|
5
|
tatibusque et sibi et suis comparandis, tum multo
|
|
magis in his ipsis despiciendis eluceat. Ordo autem
|
|
et constantia et moderatio et ea, quae sunt his similia,
|
|
versantur in eo genere ad quod est adhibenda actio
|
|
quaedam, non solum mentis agitatio. Is enim rebus,
|
10
|
quae tractantur in vita, modum quendam et ordinem
|
|
adhibentes, honestatem et decus conservabimus.
|
|