In omni autem actione suscipienda tria sunt tenen- 1.141.1
da, primum ut appetitus rationi pareat, quo nihil est
ad officia conservanda accommodatius, deinde ut ani-
madvertatur, quanta illa res sit, quam efficere veli-
mus, ut neve maior neve minor cura et opera suscipia- 5
tur, quam causa postulet. Tertium est, ut caveamus,
ut ea, quae pertinent ad liberalem speciem et digni-
tatem, moderata sint. Modus autem est optimus decus
ipsum tenere, de quo ante diximus, nec progredi lon-
gius. Horum tamen trium praestantissimum est appe- 10
titum obtemperare rationi.
  Deinceps de ordine rerum et de opportunitate tem- 142.1
porum dicendum est. Haec autem scientia continentur
ea, quam Graeci εὐταξίαν nominant, non hanc, quam
interpretamur modestiam, quo in verbo modus inest,
sed illa est εὐταξία, in qua intellegitur ordinis conser- 5
vatio. Itaque, ut eandem nos modestiam appellemus,
sic definitur a Stoicis, ut modestia sit scientia rerum
earum, quae agentur aut dicentur, loco suo collocan-
darum. Ita videtur eadem vis ordinis et collocationis
fore; nam et ordinem sic definiunt, compositionem 10
rerum aptis et accommodatis locis. Locum autem ac-
tionis opportunitatem temporis esse dicunt; tempus
autem actionis opportunum Graece εὐκαιρία, Latine
appellatur occasio. Sic fit, ut modestia haec, quam
ita interpretamur, ut dixi, scientia sit opportunitatis 15
idoneorum ad agendum temporum. Sed potest eadem 143.1
esse prudentiae definitio, de qua principio diximus,
hoc autem loco de moderatione et temperantia et ha-
rum similibus virtutibus quaerimus. Itaque quae erant
prudentiae propria suo loco dicta sunt; quae autem 5
harum virtutum, de quibus iam diu loquimur, quae
pertinent ad verecundiam et ad eorum approbatio-
nem, quibuscum vivimus, nunc dicenda sunt.