Eiusmodi igitur credo res Panaetium persecuturum 3.33.1
fuisse, nisi aliqui casus aut occupatio eius consilium
peremisset. Ad quas ipsas consultationes ex superiori-
bus libris satis multa praecepta sunt, quibus perspici
possit, quid sit propter turpitudinem fugiendum, quid 5
sit, quod idcirco fugiendum non sit, quod omnino turpe
non sit. Sed quoniam operi inchoato, prope tamen
absoluto, tamquam fastigium imponimus, ut geomet-
rae solent non omnia docere, sed postulare, ut quae-
dam sibi concedantur, quo facilius quae volunt, expli- 10
cent, sic ego a te postulo, mi Cicero, ut mihi concedas
si potes, nihil praeter id, quod honestum sit, propter
se esse expetendum. Sin hoc non licet per Cratippum,
at illud certe dabis, quod honestum sit, id esse ma-
xime propter se expetendum. Mihi utrumvis satis est 15
et tum hoc tum illud probabilius videtur nec praeterea
quicquam probabile. Ac primum in hoc Panaetius de- 34.1
fendendus est, quod non utilia cum honestis pugnare
aliquando posse dixerit—neque enim ei fas erat—
sed ea quae viderentur utilia. Nihil vero utile, quod
non idem honestum, nihil honestum, quod non idem 5
utile sit, saepe testatur negatque ullam pestem ma-
iorem in vitam hominum invasisse quam eorum opini-
onem, qui ista distraxerint. Itaque non ut aliquando
anteponeremus utilia honestis, sed ut ea sine errore
diiudicaremus, si quando incidissent, induxit eam, 10
quae videretur esse, non quae esset, repugnantiam.
Hanc igitur partem relictam explebimus nullis admi-
niculis, sed, ut dicitur, Marte nostro. Neque enim quic-
quam est de hac parte post Panaetium explicatum,
quod quidem mihi probaretur, de iis, quae in manus 15
meas venerint.