Ian.(?) 43 Romae
CICERO PAETO S. D.
Rufum istum, amicum tuum, de quo iterum iam ad me 9.24.1.1
scribis, adiuvarem quantum possem etiam si ab eo laesus
essem cum te tanto opere viderem eius causa laborare; cum
vero et ex tuis litteris et ex illius ad me missis intellegam et
iudicem magnae curae ei salutem meam fuisse, non possum 5
ei non amicus esse, neque solum tua commendatione, quae
apud me, ut debet, valet plurimum, sed etiam voluntate ac
iudicio meo. volo enim te scire, mi Paete, initium mihi
suspicionis et cautionis et diligentiae fuisse litteras tuas,
quibus litteris congruentes fuerunt aliae postea multorum. 10
nam et Aquini et Fabrateriae consilia sunt inita de me, quae
te video inaudisse, et quasi divinarent quam iis molestus
essem futurus, nihil aliud egerunt nisi me ut opprimerent.
quod ego non suspicans incautior fuissem nisi a te admonitus
essem. quam ob rem iste tuus amicus apud me commenda- 15
tione non eget. utinam ea fortuna rei publicae sit ut ille
me[um] gratissimum possit cognoscere! sed haec hactenus.
  Te ad cenas itare desisse moleste fero; magna enim te 2.1
delectatione et voluptate privasti. deinde etiam vereor (licet
enim verum dicere) ne nescio quid illud quod sciebas
dediscas et obliviscare cenulas facere. nam si tum cum
habebas quos imitarere non multum proficiebas, quid nunc 5
te facturum putem? Spurinna quidem, cum ei rem demon-
strassem et vitam tuam superiorem exposuissem, magnum
periculum summae rei publicae demonstrabat nisi ad superi-
orem consuetudinem tum cum Favonius flaret revertisses;
hoc tempore ferri posse, si forte tu frigus ferre non posses. 10
  Et mehercule, mi Paete, extra iocum moneo te, quod 3.1
pertinere ad beate vivendum arbitror, ut cum viris bonis,
iucundis, amantibus tui vivas. nihil est aptius vitae, nihil ad
beate vivendum accommodatius. nec id ad voluptatem refero
sed ad communitatem vitae atque victus remissionemque 5
animorum, quae maxime sermone efficitur familiari, qui est
in conviviis dulcissimus, ut sapientius nostri quam Graeci;
illi 'συμπόσια' aut 'σύνδειπνα', id est compotationes aut
concenationes, nos 'convivia', quod tum maxime simul
vivitur. vides ut te philosophando revocare coner ad cenas. 10
  Cura ut valeas; id foris cenitando facillime consequere.
  Sed cave, si me amas, existimes me quod iocosius scribam 4.1
abiecisse curam rei publicae. sic tibi, mi Paete, persuade, me
dies et noctes nihil aliud agere, nihil curare, nisi ut mei
cives salvi liberique sint. nullum locum praetermitto monendi,
agendi, providendi. hoc denique animo sum, ut, si in hac 5
cura atque administratione vita mihi ponenda sit, praeclare
actum mecum putem.
  Etiam atque etiam vale.