ex. Iun. vel in. Quint. 51 Athenis
M. CICERO S. D. C. MEMMIO
Etsi non satis mihi constiterat cum aliquane animi mei 13.1.1.1
molestia an potius libenter te Athenis visurus essem, quod
iniuria quam accepisti dolore me adficeret, sapientia tua qua
fers iniuriam laetitia, tamen vidisse te mallem; nam quod est
molestiae non sane multo levius est cum te non video, quod 5
esse potuit voluptatis certe, si vidissem te, plus fuisset. itaque
non dubitabo dare operam ut te videam, cum id satis
commode facere potero. interea quod per litteras et agi tecum
et, ut arbitror, confici potest, agam nunc, ac te illud primum 2.1
rogabo, ne quid invitus mea causa facias, sed id quod mea
intelleges multum, tua nullam in partem interesse ita mihi
des si tibi ut id libenter facias ante persuaseris.
  Cum Patrone Epicurio mihi omnia sunt, nisi quod in 5
philosophia vehementer ab eo dissentio. sed et initio Romae,
cum te quoque et tuos omnis observabat, me coluit in primis
et nuper, cum ea quae voluit de suis commodis et praemiis
consecutus est, me habuit suorum defensorum et amicorum
fere principem et iam a Phaedro, qui nobis cum pueri 10
essemus, ante quam Philonem cognovimus, valde ut philo-
sophus, postea tamen ut vir bonus et suavis et officiosus
probabatur, traditus mihi commendatusque est.
  Is igitur Patro cum ad me Romam litteras misisset, uti te 3.1
sibi placarem peteremque ut nescio quid illud Epicuri
parietinarum sibi concederes, nihil scripsi ad te ob eam rem
quod aedificationis tuae consilium commendatione mea
nolebam impediri. idem, ut veni Athenas, cum idem ut ad te 5
scriberem rogasset, ob eam causam impetravit quod te
abiecisse illam aedificationem constabat inter omnis amicos
tuos. quod si ita est et si iam tua plane nihil interest, velim, 4.1
si qua offensiuncula facta est animi tui perversitate aliquorum
(novi enim gentem illam), des te ad lenitatem vel propter
summam <tuam> humanitatem vel etiam honoris mei causa.
equidem, si quid ipse sentiam quaeris, nec cur ille tanto 5
opere contendat video nec cur tu repugnes, nisi tamen multo
minus tibi concedi potest quam illi laborare sine causa.
quamquam Patronis et orationem et causam tibi cognitam
esse certo scio; honorem, officium, testamentorum ius,
Epicuri auctoritatem, Phaedri obtestationem, sedem, domi- 10
cilium, vestigia summorum hominum sibi tuenda esse dicit.
totam hominis vitam rationemque quam sequitur in
philosophia derideamus licet si hanc eius contentionem
volumus reprehendere. sed mehercules, quoniam illi cete-
risque quos illa delectant non valde inimici sumus, nescio an 15
ignoscendum sit huic si tanto opere laborat; in quo etiam si
peccat, magis ineptiis quam improbitate peccat.
  Sed ne plura (dicendum enim aliquando est), Pomponium 5.1
Atticum sic amo ut alterum fratrem. nihil est illo mihi nec
carius nec iucundius. is (non quo sit ex istis; est enim omni
liberali doctrina politissimus, sed valde diligit Patronem,
valde Phaedrum amavit) sic a me hoc contendit, homo 5
minime ambitiosus, minime in rogando molestus, ut nihil
umquam magis, nec dubitat quin ego a te nutu hoc consequi
possem etiam si aedificaturus esses. nunc vero, si audierit te
aedificationem deposuisse neque tamen me a te impetrasse,
non te in me illiberalem sed me in se neglegentem putabit. 10
quam ob rem peto a te ut scribas ad tuos posse tua voluntate
decretum illud Areopagitarum, quem ὑπομνηματισμὸν illi
vocant, tolli.
  Sed redeo ad prima. prius velim tibi persuadeas ut hoc mea 6.1
causa libenter facias quam ut facias. sic tamen habeto, si
feceris quod rogo, fore mihi gratissimum.
  Vale.