Reliquorum autem, quos Graeci δαίμονας appellant, 38.1
nostri, opinor, Lares, si modo hoc recte conversum
videri potest, et nosse et enuntiare ortum eorum maius
est, quam ut profiteri nos scribere audeamus. Creden-
dum nimirum est veteribus et priscis, ut aiunt, viris, 5
qui se progeniem deorum esse dicebant, itaque eorum
vocabula nobis prodiderunt. Nosse autem generatores
suos optime poterant, ac difficile factu est a deis ortis
fidem non habere, quamquam nec argumentis nec ra-
tionibus certis eorum oratio confirmatur; sed quia de 10
suis [notis] rebus videntur loqui, veteri legi morique
parendum est. Sic igitur, ut ab iis est traditum, 39.1
horum deorum ortus habeatur atque dicatur, ut Ocea-
num Salaciamque Caeli satu Terraeque conceptu ge-
neratos editosque memoremus, ex his Saturnum et
Opem, deinceps Iovem atque Iunonem, reliquos, <quos> 5
fratres inter se agnatosque usurpari atque appellari
videmus, et eorum, ut utamur vetere verbo, prosapiam.
Quando igitur omnes, et qui moventur palamque se 40.1
ostendunt, et qui eatenus nobis declarantur, qua ipsi
volunt, creati sunt, tum ad eos is deus, qui omnia
genuit, fatur: 'Haec vos, qui deorum satu orti estis,
attendite: quorum operum ego parens effectorque sum, 5
haec sunt indissoluta me invito; quamquam omne col-
ligatum solvi potest; sed haudquaquam boni est
ratione vinctum velle dissolvere. Sed quoniam estis
orti, inmortales vos quidem esse et indissolubiles non
potestis, neutiquam tamen dissolvemini, neque vos 10
ulla mortis fata periment nec fraus valentior quam
consilium meum, quod maius est vinculum ad perpe-
tuitatem vestram quam illa, quibus estis tum, cum
gignebamini, conligati. Quid sentiam igitur, cogno- 41.1
scite: Tria genera nobis reliqua sunt, eaque mortalia;
quibus praetermissis caeli absolutio perfecta non erit.
Omnia enim genera animalium complexu non tenebit;
teneat autem oportebit, ut ex eodem ne quid absit. 5
Quae a me ipso effecta <si> sint, deorum vitam possint
adaequare. Ut igitur mortali condicione generentur,
vos suscipite, ut illa gignatis imiteminique vim meam,
qua me in vestro ortu usum esse meministis. In
quibus qui tales creabuntur, ut deorum inmortalium 10
quasi gentiles esse debeant, divini generis appellentur
teneantque omnium animantium principatum vobisque
iure et lege volentes pareant; quorum vobis initium
satusque tradetur a me, vos autem ad id, quod erit
inmortale, partem attexitote mortalem. Ita orientur 15
animantes, quos et vivos alatis et consumptos sinu
recipiatis.'