Deprecatione utemur, cum fatebimur nos pec-
|
2.25.1
|
casse neque id inprudentes, aut fortuito aut necessario
|
|
fecisse dicemus: et tamen ignosci nobis postulabimus.
|
|
Hic ignoscendi ratio quaeritur ex his locis: si plura
|
|
aut maiora officia quam maleficia videbuntur con-
|
5
|
stare; si qua virtus aut nobilitas erit in eo, qui sup-
|
|
plicabit; si qua spes erit usui futurum, si sine sup-
|
|
plicio discesserit; si ipse ille supplex mansuetus et
|
|
misericors in potestatibus ostendetur fuisse; si ea,
|
|
quae peccavit, non odio neque crudelitate, sed officio
|
10
|
et recto studio commotus fecit; si tali de causa aliis
|
|
quoque ignotum est; si nihil ab eo periculi nobis fu-
|
|
turum videbitur, si eum missum fecerimus; si nulla
|
|
aut a nostris civibus aut ab aliqua civitate vitu-
|
|
peratio ex ea re suscipietur. Loci communis: de hu-
|
26.1
|
manitate, fortuna, misericordia, rerum commutatione.
|
|
His locis omnibus ex contrario utetur is, qui contra
|
|
dicet, cum amplificatione et enumeratione peccato-
|
|
rum.
|
5
|
Haec causa iudicialis fieri non potest, ut in libro
|
|
primo ostendimus, sed, quod potest vel
|
|
ad senatum vel ad consilium venire, non visa est
|
|
supersedenda.
|
|
Cum ab nobis crimen removere volemus, aut in
|
10
|
rem aut in hominem nostri peccati causam confere-
|
|
mus. Si causa in hominem conferetur, quae-
|
|
rendum erit primum, potueritne tantum, quantum reus
|
|
demonstrabit, is, in quem causa conferetur: et, quone
|
|
modo aut honeste aut sine periculo potuerit obsisti;
|
15
|
si maxime ita sit, num ea re concedi reo conveniat,
|
|
quod alieno inductu fecerit. Deinde in coniecturalem
|
|
trahetur controversiam et edisseretur, num consulto
|
|
factum sit. Si causa in rem quandam confere-
|
|
tur, et haec eadem fere et omnia, quae de necessitu-
|
20
|
dine praecepimus, consideranda erunt.
|
|