Ergo absolutissima est argumentatio ea, quae ex 2.30.6
quinque partibus constat; sed ea non semper necesse
est uti. Est cum conplexione supersedendum est, si
res brevis est, ut facile memoria conprehendatur; est
cum exornatio praetermittenda est, si parum locuples 10
ad amplificandum et exornandum res videtur esse.
Sin et brevis erit argumentatio et res tenuis aut hu-
milis, tum et exornatione et conplexione superseden-
dum est.
  In omni argumentatione de duabus partibus po- 15
stremis haec, quam exposui, ratio est habenda. Ergo
amplissima est argumentatio quinquepertita; brevis-
sima est tripertita; mediocris sublata aut exornatione
aut conplexione quadripertita.
  Duo genera sunt vitiosarum argumentatio- 31.1
num: unum, quod ab adversario reprehendi potest,
id quod pertinet ad causam: alterum, quod tametsi
nugatorium est, tamen non indiget reprehensionis.
Quae sint, quae reprehensione confutari conveniat, 5
quae tacite contemni atque vitari sine reprehensione,
nisi exempla subiecero, intellegere dilucide non po-
teris. Haec cognitio vitiosarum argumentationum du-
plicem utilitatem adferet. Nam et vitare in argu-
mentatione vitium admonebit et ab aliis non vitatum 10
commode reprehendere docebit.
  Quoniam igitur ostendimus perfectam et plenam
argumentationem ex quinque partibus constare, in una
quaque parte argumentationis quae vitia vitanda sunt
consideremus, ut et ipsi ab his vitiis recedere, et ad- 15
versariorum argumentationes hac praeceptione in om-
nibus partibus temptare et ab aliqua parte labefactare
possimus.