Item vitiosa expositio est, quae constat ex falsa 2.34.1
enumeratione, si aut, cum plura sunt, pauciora dica-
mus, hoc modo:
      'Duae res sunt, iudices, quae omnes ad maleficium
    inpellant, luxuries et avaritia.' 5
  'Quid amor?' inquiet quispiam, 'quid ambitio?
quid religio? quid metus mortis? quid imperii cupidi-
tas? quid denique alia permulta?' Item falsa enu-
meratio est, cum pauciora sunt et plura dicimus, hoc
modo: 10
      'Tres res sunt, quae omnes homines sollicitent,
    metus, cupiditas, aegritudo.'
  Satis enim fuerat dixisse metum, cupiditatem, quo-
niam aegritudinem cum utraque re coniunctam esse
necesse est. 15
  Item vitiosa expositio est, quae nimium longe repe-
titur, hoc modo:
      'Omnium malorum stultitia est mater atque ma-
    teries. Ea parit inmensas cupiditates. Inmensae porro
    cupiditates infinitae, inmoderatae sunt. Haec pariunt 20
    avaritiam. Avaritia porro hominem ad quod vis ma-
    leficium impellit. Ergo avaritia inducti adversarii
    nostri hoc in se facinus admiserunt.'
  Hic id, quod extremum dictum est, satis fuit ex-
ponere, ne Ennium et ceteros poëtas imitemur, quibus 25
hoc modo loqui concessum est:
    Utinam ne in nemore Pelio securibus
    Caesae accidissent abiegnae ad terram trabes,
    Neve inde navis inchoandi exordium
    Cepisset, quae nunc nominatur nomine 30
    Argo, qui<a> Argivi in ea delecti viri
    Vecti petebant pellem inauratam arietis
    Colchis, imperio regis Peliae, per dolum:
    Nam numquam era errans mea domo efferret pedem.
Nam hic satis erat dicere, si id modo, quod satis 35
esset, curarent poëtae:
    Utinam ne era errans mea domo efferret pedem.
    [Medea animo aegro, amore saevo saucia]
Ergo hac quoque ab ultimo repetitione in expositioni-
bus magnopere supersedendum est. Non enim †repre- 40
hensione, sed sicut aliae conplures, * * * sua sponte
vitiosa est.