Vitiosa ratio est, quae ad expositionem non est 2.35.1
adcommodata vel propter infirmitatem vel propter
vanitatem. Infirma ratio est, quae non necessario
ostendit ita esse, quemadmodum expositum est, velut
apud Plautum: 5
    Amicum castigare ob meritam noxiam
    Inmune est facinus, verum in aetate utile
    Et conducibile.
Haec expositio est. Videamus, quae ratio adferatur:
    nam ego amicum hodie meum 10
    Concastigabo pro commerita noxia.
Ex eo, quod ipse facturus est, non ex eo, quod
fieri convenit, utile quid sit, ratiocinatur. Vana
ratio est, quae ex falsa causa constat, hoc modo:
      'Amor fugiendus non est: nam ex eo verissima na- 15
    scitur amicitia.'
  Aut hoc modo:
      'Philosophia vitanda est: adfert enim socordiam
    atque desidiam.'
  Nam hae rationes nisi falsae essent, expositiones 20
quoque earum veras esse confiteremur. Item- 36.1
que infirma ratio est, quae non necessariam causam
adfert expositionis: velut Pacuvius:
    Fortunam insanam esse et caecam et brutam perhibent philosophi
    Saxoque instare in globos<o> praedicant volubili: 5
    Id quo saxum inpulerit Fors, eo cadere Fortunam autumant.
    Caecam ob eam rem esse iterant, quia nihil cernat, quo sese adplicet;
    Insanam autem esse aiunt, quia atrox, incerta instabilisque sit;
    Brutam, quia dignum atque indignum nequeat internoscere.
    Sunt autem alii philosophi, qui contra Fortunam negant 10
    Ullam miser<a in aetate esse>: T<emer>itatem esse autumant.
    Id magis veri simile esse usus rea<p>se experiundo edocet:
    Velut Orestes modo fuit rex, factu<st> mendicus modo.
    Naufragio nempe re[m] ergo id f<a>ctum, <hau> Forte aut Fortuna optigit.
Nam hic Pacuvius infirma ratione utitur, cum ait ve- 15
rius esse temeritate quam fortuna res geri. Nam utra-
que opinione philosophorum fieri potuit, ut is, qui rex
fuisset, mendicus factus esset.