Dociles auditores habere poterimus, si summam 1.7.4
causae breviter exponemus et si attentos eos faciemus; 5
nam docilis est, qui attente vult audire.
  Attentos habebimus, si pollicebimur nos de re-
bus magnis, novis, inusitatis verba facturos aut de <i>is,
quae ad rem p. pertineant, aut ad eos ipsos, qui
audient, aut ad deorum i<n>mortalium religionem; et si 10
rogabimus, ut attente audiant; et si numero expone-
mus res, quibus de rebus dicturi sumus.
  Benivolos auditores facere qua<t>tuor modis pos- 8.1
sumus: ab nostra, ab adversariorum nostrorum, ab
auditorum persona, et ab rebus ipsis.
  Ab nostra persona benivolentiam contrahemus,
si nostrum officium sine a<d>rogantia laudabimus, at- 5
que in rem p. quales fuerimus aut in parentes aut in
amicos aut in eos, qui audiunt * * * aliquid referemus,
dum haec omnia ad eam ipsam rem, qua de agitur,
sint a<d>commodata. Item si nostra incommoda pro-
feremus, inopiam, solitudinem, calamitatem; et si ora- 10
bimus, ut nobis sint auxilio et simul ostendemus nos
in aliis noluisse spem habere.
  Ab adversariorum persona benivolentia cap-
tabitur, si eos in odium, in invidiam, in contemptio-
nem adducemus. 15
  In odium rapiemus, si quid eorum spurce, superbe,
perfidiose, crudeliter, confidenter, malitiose, flagitiose
factum proferemus.
  In invidiam trahemus, si vim, si potentiam, si fac-
tionem, divitias, incontinentiam, nobilitatem, cliente- 20
las, hospitium, sodalitatem, a<d>finitates adversariorum
proferemus, et his adiumentis magis quam veritati eos
confidere aperiemus.