Hoc ideo vitiosum est, quia non expedita aut iudi- 2.41.22
cata res, sed inpedita et in simili controversia posita
exempli loco profertur.
  Item vitiosum est, cum id, de quo summa contro- 42.1
versia est, parum expeditur et, quasi transactum sit,
relinquitur, hoc modo:
    Aperte fatur dictio, se<i> intellegas:
    Tali dari arma, qualis qui gessit fuit, 5
    Iubet, potiri si studeamus Pergamum.
    Quem ego me profiteor esse: me est aecum frui
    Fraternis armis mihique adiudicarier,
    Vel quod propinquus vel quod virtute aemulus.
  Item vitiosum est ipsum sibi in sua oratione dis- 10
sentire et contra atque ante dixerit dicere, hoc
modo:
    Qua causa accusem hunc?
tum id exputando evolvere:
    Nam si veretur, quid eum accuses, qui est probus? 15
    Sin inverecundum animi ingenium possidet,
    Quid autem eum accuses, qui id parvi auditum <ae>stimet?
Non incommoda ratione videtur sibi ostendisse, quare
non accusaret. Quid postea? quid ait?
    Nunc ego te ab summo iam detexam exordio. 20
  Item vitiosum est, quod dicitur contra iudicis volun- 43.1
tatem aut eorum, qui audiunt, si aut partes, quibus illi
student, aut homines, quos illi caros habent, laedantur
aut aliquo eiusmodi vitio laeditur auditoris voluntas.
  Item vitiosum est non omnis res confirmare, quas 5
pollicitus sis in expositione.
  Item verendum est, ne de alia re dicatur, cum alia
de re controversia sit; inque eiusmodi vitio conside-
randum est, ne aut ad rem addatur quid aut quippiam
de re detrahatur, aut tota causa mutata in aliam cau- 10
sam derivetur; uti apud Pacuvium Zethus cum
Amphione, quorum controversia de musica inducta
disputatione in sapientiae rationem et virtutis utili-
tatem consumitur.